Nej Povel, måste vi hoppa?
Ja just det, jag har glömt att berätta om min dröm som jag hade innan jag vaknade i morse!
Det är jag, Pappa, den Snälla Styvmamman, Matilda och POVEL RAMEL som sitter i hans bil.

Povel kör och är ganska trist, inte ett spår av hans trallande ordvitseri.....Plötsligt vill han att jag och Matilda ska hoppa av i farten. Vi har inte misskött oss, men han bara tycker att vi har åkt klart i hans antika bil. Min Pappa och den Snälla Styvmamman säger ingenting, de bara åker med. Jag berättar ingående för Povel att jag tagit hand om hans bror på servicehus, för att få stanna kvar, men det hjälper inte, vi ska hoppa av Matilda och jag. Så det gör vi. Och vi går hem till Povels hus. Där finns en massa rum där bla. en gravid snygg cirkusartist bor. Hon går i utsläppt långt hår och bara ett par vita trosor med sin runda mage. Och Filippa (som tydligen varit där hela tiden) vill flytta in för att det finns ett rum med svarta kläder som hänger utmed väggarna. Men det är bara jag som upptäckt att det är svarta tantblusar med paljetter på. Kan ni tyda det här eller ska jag ringa psykakuten på en gång?

Kommentarer

Bessan:

Ring!!!! Och när du har ringt, meddela mig din diagnos tack, för denna dröm är, trots att den är oerhört sjuk, inte hälften så sjuk som en del av mina drömmar... =)

2009-02-01 @ 19:14:10
fru furman:

Bessan: för min del var det lugnt, Doktorn sa att jag bara hade haft behov av att bearbeta Povels död. Han tipsade om en Dvd-box med Povels samlade favoriter som utkommer i mars.

2009-02-02 @ 21:52:54

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.