Vardag, underbara vardag...


Det är inte så dumt att laga mat faktiskt, jag menar det verkligen....

...och så har jag rensat i bokhyllan för att få plats för nytt, det är ju snart BOKREA!



De här böckerna rensas dock inte bort, de behåller jag!

För att få lite tips inför bokrean, begav jag mig till biblioteket idag och lånade lite till mig själv och till barnen. (Mannen använder bara böcker till att hålla i handen innan sängdags för att locka mig till förspel, han vet att jag tänder på män som kan läsa.) Det fanns bara en Blixten Mc Queen-bok så grabbarna fick dela på den tänkte jag. Även Byggare Bob och lite böcker till tjejerna blev det. Men det är ju klart att 3/4-delar av barnaskaran absolut skulle ha Blixtenboken. Samtidigt. Det blev världens liv och till slut fick jag ställa timern, 10 minuter var.


Se de två andra som liksom hyenor på en savann; väntar på sin tur!

Kommentarer

fröken Elin:

Matilda hade ju redan läst Rymdboken, det måste ju sägas till hennes försvar! ;-) Jag gillar starkt att du lånat böcker som kopplas samman med skolarbetet, var stolt!! Bra föräldraromdöme blir det.... =)

2009-02-23 @ 18:30:18
fru furman:

Hur fasen visste du det!? Jag kollar på fotot men Rymdboken syntes inte på bilden....?

Nu berättar Matilda att du gick förbi bilen utanför dagis och hon visade dej boken....aha, nu fattar jag!

2009-02-23 @ 18:55:24
Äjj-Käjjj:

De väntar ju i alla fall.. Mina är för smså här får allt inhandlas i par.

2009-02-23 @ 21:02:58
fru furman:

Inhandlas ja, men det här var ju från biblioteket....det blev krig!

2009-02-23 @ 21:10:21
fröken Elin:

Du vet "Storebror ser dig". Vad är FRA-lagen mot övervakande lärare? Skulle bara säga att maten ser goood ut! Du planerar det hela väl som har format alla biffarna INNAN du lägger dem i pannan. Jag rullade köttbullar samtidigt som jag slängde dem i pannan och det blev stressigt!

2009-02-23 @ 21:53:16

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.