"Hej, jag skulle boka några rum"
Jag ska boka några rum på ett vandrarhem i Göteborg.
Kvinna svarar : -Ja?
Jag: -Ja, hej. Jag heter Linda och jag ska boka några rum en helg i april. Jag vet inte om det redan är bokat i någon annans namn, jag har fått ett meddelande här som är lite kryptiskt, så jag förstår inte riktigt..... (kvinnan svarar inte utan jag antar att hon vill ha mer information)........det gällde den 17 till 19 april alltså, vi är från Ödeshögs församling. Ett gäng med konfirmander, och jag undrar lite över rummen, hur många går det in i ett flerbäddsrum? Vi är alltså...14.....nej, jag menar 15 med tre ledare, haha, jag behöver visst dricka lite kaffe nu, haha, ....och vi behöver ju dela på killarna och tjejerna......och jag tänkte kanske att två ledare kan dela på ett dubbelrum......
Nu svarar hon äntligen (trött och kort i tonen, men va fan, har man ett serviceyrke så får man väl skärpa till sig lite tycker jag)
Hon: -Du skulle ringa till Göteborg va?
Jag: -Ja? (vilken rolig dam, hon gör nog succé där på vandrarhemmet, not.)
Hon: - Mmm, men du har vänt på riktnumret, du har kommit till Kriminaltekniska laboratoriet i Linköping.
Jag: -Nä men oj, förlåt!
Hon: Mm. (måttligt road)

Kommentarer

Marie:

Vilken grej för konfirmanderna det kunde ha blivit.. en weekend på kriminaltekniska laboratoriet!

2009-01-26 @ 12:17:45
Bessan:

ha ha ha, skrattar högt i min sjuksäng... det var ju för roligt, vilken humor hon måste ha tanten, du gör t.o.m. en paus så hon har chansen att upplysa dig om att hon nog inte kan hjälpa till med övernattning i april, men nej, hon är så nyfiken på vad som kommer härnäst, hon bara måste höra lite mer om konfirmanderna och hur ni tänkte dela upp dem i rummen... ho ho ho, jag skrattar fortfarande

2009-01-26 @ 14:59:56
fru furman:

Jag kände mig skitkorkad, särskilt när hon väntar ut mig så där. Och sur lät hon med.....

2009-01-26 @ 18:42:09
Äjj-Käjjj:

Åååh, så kul! Jag döööööööööööööööör!!!

2009-01-26 @ 23:33:14
Calle:

LOL det va det roligaste jag läst på länge

2009-01-27 @ 14:02:48
Ting:

Hahaha!

Skitkul ju!

2009-01-27 @ 19:48:19

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.