Effektiva jag!
Ibland har jag bara sån energi att man nästan kan tro att jag har adhd eller går på uppåttjack. (Jag tog visserligen en energidryck tidigare i dag....) Från klockan 16.15 och fram till nu kl.19.30, har jag hunnit med detta:

1. Städat skafferiet vänster sida
 

2.
Även höger sida


3. Gjort det tjusigt i fönstrena, dvs. kastat alla halvdöa blommor och planterat nytt.



4. Stekt 20 pannkakor
5. Duschat ett misstänkt fall av springmask och bytt i hans säng.
6. Träffat de nya grannarna som består av en mormor, en mamma och ett litet barn. Dessa var av typen Naturfolk. Tänk egenfärgat garn, fotriktiga skor, annorlunda huvudbonader, guatemaliska sjalar och frigörande dans till ljudet av panflöjt.

Vi pratade lite om uppvärmning av hus, hon gillade att värma sitt med ved då "det känns bra att få jobba lite för värmen" och jag berättade att vi kör med bergvärme. Mamman till barnet kollade runt sig och sa att hon då inte kunde se något berg. Förklarade att det finns berg under marken också. Men man vill ju ändå få pluspoäng så jag fortsatte med att man vill ju "absoluuut inte elda med olja när vi ändå redan dränerar alla resurser från vår stackars värld". 

Jag tyckte mig se en gnista av lycka och samtycke i hennes ögon. Helt trovärdig var jag kanske inte då jag stod bredvid vår Landrover som drar 2 liter milen, men man kan ju hoppas att hon inte känner till något om törstiga motorer.

Kommentarer

Gustaf:

Fint, men hur kommer du (och framför allt resten av familjen) ihåg var allt är nu då när du ställt iordning så bra...? Fast, jag är ju inte bortskämd med ett stort härligt skafferi man kan gå IN I och leta...

2009-05-21 @ 09:00:35
Markattan:

Och vad skådar mitt öga, där till höger på hyllan ovanför O`boy-paketet? Blir så sabla sugen och idag har de stängt affären. Typiskt va. Men himla snyggt städat och vilket häftigt skafferi.

Grattis till stordåden.



Markattan

2009-05-21 @ 10:36:32
Flygvärdinnan:

Shit, vackert! Såna här infall kan jag oxå få. Men bara på ägglossningsdagen. För då kan jag förtränga vad kroppen rent biologiskt vill. Och det vill ju inte jag. Ha fler ungar alltså. Men gud. Skrev jag just det där?

2009-05-21 @ 11:27:39

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.