Paket från Florida!
Idag kom det ett vadderat kuvert i brevlådan. Jag hade vunnit en leksak på Tradera av en amerikan.

På kuvertet står det att det kommer från Orange Park, Florida.

FLOOORIIIIDA. Palmer och sand, övertränade solbrända människor på rullskridskor. Så långt från detta snöhelvete man kan komma.

-"Å älskling, från Florida"! Jag låter handen glida över det exotiska kuvertet. Det känns plastigt på ett utländskt sätt. Lättglidigt och lent. Svensk plast är mer som... typ Icakasse?

Mannen nickar och han verkar inte lika entusiastisk. -"Det är ett kuvert" svarar han kort.

-"Ja, men känn.... Och har du sett, det är Scotch... jag trodde de bara gjorde post-it lappar och tejp! I USA gör de visst VADDERADE KUVERT med"!

-"Ja. Jo"
-"Men lukta! Luktar det inte lite Florida"!?! Jag trycker upp kuvertet i ansiktet på honom.
-"Det luktar kuvert."  Han fortsätter att duka.


United States Postal Service minsann!


SCOTCH!

 
Den här etiketten har en amerikan boende i FLORIDA klistrat fast. Med sina händer. Och skrivit "toy." Han har sett min adress och tänkt "SWEDEN, quite exotic. I think they have polarbears there". Han kanske har läst mitt namn och försökt uttala det rätt. "Mrs. FÖRRMÄÄN"?

Jag tror han är afroamerikan med blåa postkläder. Han dricker säkert rootbeer och Cherry Coke till lunch. När han slutat jobbet tänker han cykla ner till beachen för att kolla alla heta brudar som hänger där. Hans mamma vill nämligen att han ska gifta sig i deras metodistkyrka och skaffa henne barnbarn som hon kan mata med sin berömda applepie med cinnamonsprinkle. Det finns inte en enda på deras avenue som inte lovprisat hennes fantastiska paj! Men han kommer inte hitta någon lämplig tjej där för de är inte i hans liga de där strandbrudarna..... Det finns en i hans församling som gillar honom, Glossy Marge, hon kallas så för sin glansiga hy. Men herregud, han kysste henne en gång och det var som om han smort in sig med vaselin efteråt. Det finns inte attraktion nog för att klara hennes talgkörtelproduktion utan att det vänder sig i magen på honom. Nej han kanske förblir ensam, fast han snart är 40 år och oskuld. 

Men han bor iallafall i FLORIDA.

Kommentarer

Anette:

Åh, ett paket ända från Floria, lyllis, och som innehåller en leksak, ännu mer lyllis. Undrar vad denna mystiske "boy-toy" har skickat för spännande leksak :-)

2010-12-13 @ 21:34:03
furman:

En toy till min son, inget annat jag lovar!

2010-12-13 @ 21:40:11
Sus:

sså, du har ju typ varit där nu. Lyllos!

2010-12-14 @ 06:33:43
Den hemska tvillingen:

Å älskar det här med fantasierna som spinner igång på något så harmlöst (förlåt) som ett kuvert poststämplat i Florida.

Så där håller vi på här hemma också, ett roligt namn, en konstig grej, ett inslag på nyheterna, ALLT kan bli till en fantastisk historia om personen bakom.

2010-12-14 @ 10:44:53

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.