-Jaha har du lagat currykyckling? Vi har hund hemma.
Det är inte bara barnen som med iver berättar för alla de möter att vi har en hund inneboende.

Jag kommer på mig själv hur jag hittar passande samtalsämnen så jag kan få flika in vår fyrfota vän på ett naturligt sätt. Man vill ju inte avbryta ett samtal om jobbiga hudutslag eller matlagning med ett -"apropå det så har vi en hund hemma." Man är ju vuxen liksom.




Han är älskad Bengan. Vi får se om ungarna fortsätter att slåss om vem som ska gå ut på promenad med honom.... Jag har bara fått gå en gång. Då var klockan sju på morgonen. Det finns väldigt lite rättvisa i världen.

Kommentarer

Matilda:

vad mysigt!

haha, ja ibland är det svårt att få in saker man sååå gärna vill berätta passande i meningar, utan att det blir som du säger helt appropå! hehe!

kommer ihåg en lek jag lekt. den utspelar sig under en middag, och under allas tallrikar ligger en lapp med ett uppdrag. alla uppdrag är olika, men ett av dem är "referera alltid till en semester du gjort" och då ska man alltså i varje samtal man för med någon få in något med ens semester... MYCKET pinsamt och bordsgrannarna blir förmodligen galna, tills de inser att det är ens uppdrag (vilket de inte brukar göra förens efter ett par timmar.. och under den tiden får man sitta och skämmas medan man måste utföra uppdraget) haha! lekt den?



din kommentar hos mig: haha, du är för härlig!! tror minsann att ditt liv är roligare än en disktrasa med en lingonfläck på! ;-)

och du, jag har också disktraslingon-dagar, kom ihåg det!

2010-05-17 @ 21:45:28
furman:

Jo Matilda, mitt liv är bättre än så, MEN såna snygga bilder får jag då aldrig till. (Om jag inte köper en vettig kamera) å så var jag trött när jag jämförde det med en disktrasa med lingonsylt i. Nu är jag piggare så jag väljer att jämföra det med.... en ren disktrasa....

2010-05-17 @ 21:54:40
Tjolahopp:

ja du....hämtade tjejn på förskolan igår och då utspelade sig en dialog med din son och fröken...måste återge den...skrattar fortfarande...



A och T hade lekt med lego och T pappa kom för att hämta sonen men gick inte direkt in utan stod och pratade utomhus med fröken.

Vikarien säger åt dem båda att städa innan pappan kommer in...

A svarar:

- Nä de går inte för jag har faktiskt ont i mina axlar. (säger han samtidigt som han skakar väldigt mycket på sina axlar)

- Ja men har du ont men tycker du det är snällt att T måste städa själv då? svarar fröken.

- Ja jag har faktiskt ont i mina axlar, fortfarande står han och skakar på dem precis som att fröken ska se att han verkligen har ont.

- Jaha men vem ska städa upp legot då? säger fröken.

A tänker lite innan han svarar:

- Du.

Och jag tror nog det blev så för T sa med klar röst att jag måste faktiskt åka hem med en gång....



s de är söta de små liven....



De kanske redan har berättat men detta förgyllde min dag iaf...hoppas din va lika fin

2010-05-19 @ 15:51:30
furman:

Tjolahopp: jo då, fast fröken berättade snarare vad som hände efteråt. T hade åkt hem och lämnat kvar allt lego på golvet så A hade en hel del att städa. Då kommer fröken och säger lite "småsrgt" -"det var inte snällt av T att lämna allt kvar så du får städa själv" Då försvarar A sin bästis med "-det gör inget, han BRUKAR hjälpa till annars." Haha, de är fantastiska ungarna... Men vem är du förälder till? Jag har inte klurat ut vem du är?

2010-05-20 @ 08:21:15

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.