Houston, we have a problem!
Jag har ett litet kvistigt problem här........ I går kväll ringde Svärmor. Det är inget problem i sig.....men hon vill ta med sig Filippa och Matilda i husbilen till Ungern och Italien......och det är inte heller nåt problem.

Skon börjar klämma ungefär där hon tillade att det rör sig om två månader. De vill åka på semester med våra flickor i två månader.

Mitt svar till Mannen som förmedlade detta var......, ja nu får Ni gissa, och den som får flest rätt vinner en San Miguel i vår trädgård (i den skönaste solstolen.)

1.Nej de får spela Yatzy själva i sin husbil.
2.Nej, vi har inte skaffat barn för att bli av med dem en HEL SOMMAR.
3.Nej, tjejerna kommer att längta hem redan i Lübeck.
4.Nej, aldrig  livet. Är de inte kloka?!?
5.Nej, jag kommer att hämta hem dem när de kommit till Helsingborg.
6. Det där kan de fetglömma.
7. Ja men visst, vad skönt det ska bli, å så missar ju Matilda simskolan som hon tycker är så rolig!

Ja mina vänner vad ska jag göra? Frågar jag tjejerna skriker de unisont JAAAA omedelbart! (För de fattar inte att två månader är som en Robinsoninspelning i Malaysia.)

Kommentarer

Speja:

Jag hade också tyckt att det är på tok för länge men det låter ju väldigt roligt. Kan de inte fixa hem dem på något sätt efter två veckor? Sätta dem på tåget, flyget eller köra hem dem?

Bläh, sådana där saker kan man älta ihjäl sig över.

Hoppas ni kommer på en bra lösning.

2009-04-29 @ 09:15:27
Markattan:

Det var kvistigt det här, Markattan är sjukt sugen på en öl i trädgården, gäller att gissa rätt ju...

Tror jag får be att få återkomma med svar, måste svalka mig lite först.

Visst är det väldans lång tid men tänk vad de kan hinna lära sig om världen och livet under tiden.



Markattan, öppnar en kall något och funderar

2009-04-29 @ 18:19:13
2BarnsMamman:

Det var ju ett riktigt dilemma! Håller med Speja om att två veckor vore mer rimligt.



Gillar för övrigt dina elefanter :)

2009-04-29 @ 20:12:11
marcela:

Det var ett litet tag det. Det är bara att ta sig en funderare. Tror inte barnen riktigt förstår att 2 månader är en ganska lång tid men å andra sidan får de ju träffa en massa ungrare och äta pick-salami dagarna långa. Jag skulle nog längta ihjäl mig. Kram till er alla, saknar er.

2009-04-29 @ 21:26:57
A-K:

Jag gissar på "Det där kan de fetglömma"



Jag hade stendött utan ungarna så länge.

2009-04-29 @ 23:11:27
fröken Elin:

Tanken slog mig just att jag kommer sakna barnen i klassen under sommarlovet(tills jag får egna är de mina mellan 8.00-12.45 varje vardag). Hade ju tänkt trösta mig med de som finns på nära håll. Så hon kan ju inte åka bort i två månader! Och jag gissar på alt nr 1, fast jag vill ha rött vin (men det är min tur att bjuda!)

2009-04-29 @ 23:24:15
Gustaf:

Jag tror på 2. Ro hit ölen ;-)

2009-04-29 @ 23:25:43
Markattan:

Markattan har bestämt sig för alternativ nr 4.

Det ligger bra i munnen helt enkelt



Markattan

2009-04-30 @ 09:58:25
fru furman:

Ingen vinner, jag sa alla utom nr. 7.



Men problemet löstes av sig självt. Jag frågade tjejerna utan att säga något om vad JAG tycker. Och de fattade själva hur länge 2 månader är och sa "kul, men vi kan tänka oss två veckor, sen vill vi hem." Kloka barn jag har.

2009-04-30 @ 10:48:40
KusinVitamin S:

Själv svarade jag "Är ni dumma i huvudet???" När mamma och hennes gubbe ville ta dottern till Kroatien och då rörde det sig "bara" om EN månad...

2009-04-30 @ 14:17:19

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.