Men ryck upp dej nurå, dä ä ju semester!
Hej mina vänner. Arbetet på kyrkogårdarna fortsätter och det är väl helt okej när det inte spöregnar.

Problemet är bara att jag vissa dagar knappt kan gå efter en hel dags böjande med hacka, det är nåt helvete i korsryggen som bara får benen att vika sig av smärta. Usch jag låter som en gammal kärring. Nåja.

Detta är sista veckan innan semestern som kommer att inledas med ett bungyjumpuppdrag i form av en husbilsresa till Danmark. De flesta tycker att det låter alldeles underbart, men jag vet inte. Ibland kan jag tycka att det suger att dela bil med mina barn bara en halvtimma till Citygross.

Jag är ganska nere just nu, och det är så typiskt när det egentligen borde vara jättehärligt att leva eftersom det faktiskt är bedårande vackert ute och snart lång ledighet. Det är väl bara det att man känner sånt krav på att det ska bli så lyckat och härligt eftersom man VET att de där fyra veckorna jag ska njuta på bara glider iväg så fort, och regnar det dessutom nonstop som det i stort sett gjorde förra året så blir jag inte rolig att vara kring. Jag betedde mig som hormongalen bölande ko förra semestern.

I år vill jag vara en glad, slank ........vessla. Hur det nu ska gå till.


Kommentarer

Fiffi:

Jag förstår din känsla totalt.



Om jag visste med 100% säkerhet att det var uppehåll och sol i september skulle jag ta semestern då istället.

Snacka om kravlös ledighet det skulle bli då.

2010-06-14 @ 19:56:20
furman:

Fiffi: Skönt då är vi två, då känns det redan bättre! ;-)

2010-06-14 @ 21:55:36
marcela:

Vi är många som känner så. Jag önskar att jag kunde ligga i en solsotl hela semestern och bara slappa men då får jag genast lite ångest att vi inte hunnit med några aktiviteter. Du känner ju mig. Tur att man är gravid och har lite att skylla på att vi inte kan åka iväg alltför långt på semestern. Men jag längtar till att komma ner till er det är några av de få tillfällen som jag kan slappna av helt. Ta hand om dig nu!

2010-06-14 @ 22:16:47
Mia:

Någon säger: - Vi ska åka till fjällen och vandra med våra fem barn och sedan ska vi åka buss till Legoland. I höst tänkte vi ta långsemester i Costa Rica. Vad ska ni göra på semestern då?

Jag svarar: - Öööh, vi tänkte försöka hinna med en sväng till Visingsö.



För hur roligt är det egentligen att fara runt med skrikiga bilar i en bil? Eller att sitta på ett hotellrum med en liten bebis och amma medan det är 40 grader varmt ute? Jag vägrar! (Men jag skulle kunna tänka mig att åka på charterresa med all-inclusive när barnen blivit lite större. För att inte tala om safari i Afrika om några år)Det har blivit värsta semesterhysterin tycker jag.

2010-06-15 @ 14:18:37
Den hemska tvillingen:

Jag håller tummarna för att du får precis den semester du önskar, solig, varm och kravlös. Och du är inte hemsk för att du gruvar dig för lång bilresa med kidsen, de kan vara fullständigt vidriga de små raringarna!

2010-06-15 @ 20:53:16
Tobbe:

Hinas den gode hoppas och ber innerligt för att du ska få en härlig ledighet.

Sen undrar jag om jag fick nåt svar på frågan om du läst böckerna om Arn av Guillou?

Varm kram, Tobbe Hinas

2010-06-16 @ 07:15:32
Furman:

Ja hinas, jag har läst första Arn boken, vaddå då?

2010-06-16 @ 12:33:54
Magda:

Jag har inget klokt att skriva mer än att jag förstår dig! Det är jobbigt att åka till affären och det är längre till Danmark. Kram Furman!

2010-06-16 @ 17:05:59
Ståhlpöjken:

Men hunden då? :O

2010-06-17 @ 18:02:07
Tina:

När jag frågade barnen vad de vill göra i sommar så svarade det snabbat och samstämmigt: BADA I LORASJÖN! Så det ska vi gör på semestern =). Personligen vill jag tillbringa sommaren i en stol i trädgården med en kaffe eller ett glas rosé och trevligt sällskap. Typ Dig! Tror att det är läge för en riksomfattande rörelse "Softa mera".....

2010-06-19 @ 09:03:54

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.