De längsta 36 km i mitt liv

(förutom när jag hade vinterkräksjuka på autobahn mellan Berlin och Lübeck 2002)


Jag sitter i bilen med 1, 2, 3, 4, 5 juniorer från min lilla grupp som jag varje vecka ska "roa" men samtidigt pressa in lite kristen vett och etikett i.
Eller, ja, jo, det är väl det som är meningen, Barnens Bibel är förbi, men lite "så som du vill att andra ska vara mot dig så ska du också vara mot dem" brukar jag ju lyckas klämma in. Det är liksom kärnan tycker jag.
I dag har vi bowlat i Mjölby och nu är vi på väg hem igen.

Någon (det kan vara K): -HV71 är dom bäääästa!!!!!
Definitivt J: -Nähäääää, LHC ä dom bäääästaaa!!!!
K och E: -HV71 vinner mest, LHC är sämre än sämst!
J (lätt upprörd men kaxig): - Lär dej krypa lär dej gå, lär dej hata HV Blå!!!!!!
K och E: -LHC kan inte spela för de dricker vatten ur toaletten!!!
J: -HV71:s mammor luktar bajs!
K och E: -LHC suuuuuger! ! LHC suuuuuger!!
Nu börjar de alla att klappa händerna och med höga röster ropa på sitt favoritlag. Allt för att överrösta varandra.
Jag ber dem hålla tyst. Och det blir det.

I någon minut.
K och E: -LHC kommer att förlora för de suger på tummen!
Jag: -Å HV71 kan inte spela för de har tryckt in tummen i rumpan. Kan ni sluta nu, jag får vattenplaning om ni fortsätter så här!
Det blir tyst.
Snart i Väderstad. Bra, jag fick allt tyst på dem! RRRRREEESPEKT! Pondus som ledare, yes I have!
Vi åker förbi Väderstad.

K: -HV vinner de andra försvinner!!!!!
J: -Nähäääää! LHC är coola lejon de är starkare -HV luktar kiss!
K och E: -LHC luktar kiss och bajs, HA-HA!
Nu börjar även M vakna till, som inte haft något att säga om hockey innan: -HV kommer att vinna för det har min pappa sagt!
J (snart gråtfärdig) : -Nähäää, för LHC är bättre! Jag har ett suddgummi med dem på!
K: -Vinner de bara för att du har ett LHC sudd?!? HA!
Jag biter i hop nu, hårt. Snart hemma. Snart.

                

Klart att LHC vinner, det fattar väl vem som helst. Hv suger, J har rätt.

Kommentarer

Sus:

Mä.

Vad snackar ni om???

B.R.Y.N.Ä.S

2008-11-11 @ 20:45:32
Gustaf:

Nu är det ju liiite svårt å skrika SÅ högt i år, men iaf...

FRÖÖÖÖÖÖ-LUUUUUUU-NDAAAAAA!!

2008-11-11 @ 21:39:28
fru furman:

Vad fan är det med er?!? Har jag bett er om att vika ut era pissiga "hockey"lag här va?!? LHC ska det va, å jag bestämmer, för det är min blogg!

2008-11-11 @ 22:08:52
Marie:

Nu är det avgjort.... jag får helt enkelt hitta en annan blogg att roa mig med....





HÅÅÅÅ VEEE BLÅÅÅ !!!!

2008-11-11 @ 22:36:11
Gustaf:

Det är iaf en röst på varje då.

Och så får jag ge ägarinnan en eloge för att hon inte raderar obehagliga kommentarer ;-)

2008-11-11 @ 23:06:44
fru furman:

Jag är ju inte Idi Amin precis.

2008-11-11 @ 23:31:13
Ting:

Hammarbyyy!!!

Eller?

2008-11-12 @ 04:55:01
A-K:

Skönt med så intellektuella diskussioner. :-)

2008-11-12 @ 15:59:54

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.