En med trumma, en med cymbaler å en med trumpet.
Mannen ligger på sjukhus.
Avdomnad i nästan hela högersidan.
Den omhändertagande farbror doktorn på akuten kunde förstås inte säga vad det är för fel.
Men han nämnde både Borrelia och tumör.
TUMÖR!!!!!
-Jag tar livet av DIG om du har cancer fattar du det?!? Hotade jag mannen med i undersökningsrummet. (När vi var ensamma, man vill ju inte visa för vårdpersonalen att man är ostabil.)
Mannen bara ler och säger att det ska han försöka undvika.

Sedan bär det i väg till hjärnröntgen. Vi är så rädda och nervösa att vi bara skämtar som om vi var på en kul kick-off eller nåt.
Jag:-Ska ni verkligen röntga hans huvud? Jag vet redan vad som finns där inne: Tre små uppvridningsbara apor som spelar trumma och cymbaler och en som kommer fram när han tänker till, fast den spelar trumpet!
Mannen: - Hahaha! Ja!!!! - med en liten väst och fez på huvet! Hahaha!
Jag: - Dyker fram genom en röd teaterridå, så där, "ta-ta-ta-ta-tataa"! Vi skrattar som tusan åt oss själva.
Mannen: -Nu ska vi till avdelningen "nödslakt"!
De två killarna som ska köra Mannen i rullstol till röntgen ser på varandra. De fattar nog inte hur hysteriskt roliga vi är?

Framme vid hissen kommer jag på världens bästa uppfinning: En inomhus GPS så man kan hitta i tex. ett sjukhus!
Den idén försöker en av killarna döda, för att han påstår att en satellit inte går att sända genom sjukhusväggarna. (Det förstår jag ju nu i efterhand, att vad ska han jobba med då?)
Men jag tror att det där går att fixa, små sändare som sitter på olika platser inuti sjukhuset, det skulle nog gå? Nu vill jag att ni håller tyst om det här, för det kan va' så att jag får patent på det!

Nåja, nu sitter jag här hemma och känner hur fruktansvärt tomt det är när han är på avdelning 73.
Han är så himla bra att ha, fast han har spelande apor i huvet.


(Trumman är på skinnsmörjning, därför är den inte med på bild.)

Kommentarer

Äjj-Käjj:

Men jäklar!? Vettu, min man hade liknande grej för några år sedan, och om ni skrattar nu, så vänta tills de bankar den där vibrerande ljudgrejen i huvudet på honom!



håller tummarna för något botbart

2008-11-20 @ 22:54:50
Gustaf:

Ååh fy vad läskigt... :-(



Men din uppfinning var ju supersmart. Fatta alla förvirrade anhöriga som skämtar runt i korridorerna och inte vet hur dom gått för att sen försöka hitta ut igen.

HOPPAS doktorn lyckas smörja upp skinnet! :-⎮

Tänker på er.

2008-11-20 @ 23:05:23
Babbidesign - [Design & Foto]:

Hej! Om intresse finns för ny bloggdesign, titta in hos mig, just nu är det utlottning. Välkommen!

2008-11-20 @ 23:13:28
Marie:

Men fy så hemskt, hoppas verkligen det är nå't enkelt och lindrigt som går fort över så mannen är på benen snart igen.

Kram

2008-11-21 @ 09:04:11
Ting:

Åh...

Hoppas det inte är nåt allvarligt.



Er dialog låter som nåt jag och PeterPan kunnat haspla ur oss. ;O)

2008-11-21 @ 18:52:56
Äjj-Käjj:

Babbidesign...? Alltså, vad hände DÄR!?

2008-11-21 @ 20:36:02
Gustaf:

Jaa, vad är det för fel på Estrid Ericsson-style...? Svårt tänka mig att Furmanskan har lust å vinna en ny redan, eller...?

Missriktad marknadsföring, typ...

2008-11-22 @ 00:31:50
Petra:

Åkte på något liknande förra vintern. Skitläskigt och fick aldrig något ordentligt svar på vad det var heller. Nåt virus typ...

2008-11-24 @ 21:20:14

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.