En enda gång, hallå!
En enda gång, hallå!!!!!
När man för första gången I SITT LIV (okej jag kan inte ta ansvar för vad jag gjorde hos min dagmamma)
......för första gången I SITT LIV tränger sig före i en kö.
Så får man skit.
Det  var inte ens en riktig kö, utan jag bara pep förbi och bad om en plastmugg för att jag annars hade pissat ner hela vårdcentralens väntrumsgolv.
Och folk stod inte på led utan fd. kommunalrådets fru satt tex. och mysläste en inredningstidning och en annan FET BLEK ILLALUKTANDE FLÅSANDE PENSIONÄRSKÄRRING som HAR HELA SIN FÖRBANNADE DAG TILL FÖRFOGANDE blir alldeles ursinnig för att jag ber om en plastmugg FÖRE HENNE.
Att labpersonalen bad om mitt personnr för att trycka ut en etikett för min plastmugg kan väl inte jag rå för? Det tog ca. 1 minut.
Och den högt suckande KÄRRINGEN skakar irriterat på huvet för jag har trängt mig före.
-Det här var väl ändå bättre än att jag hade pissat ner hela golvet va?!? flinade jag när jag gick förbi henne efteråt där hon satt och otåligt rullade sin nersolkade rullator framför sig.
Äckliga padd-tant.
"Du ska älska din nästa."
Mmm, men inte i dag.

Kommentarer

Linda:

Tackar! Trevligt att du tycker det ;) Ska kolla in din i fortsätningen också!

2008-10-22 @ 12:58:31

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.