"The dark force" in Heda, Star Wars del 7.
Utanför vårat hus finns en stor gräsplan och en vacker stenkyrka. Denna eftermiddag ses de två tuffing-grabbarna som går i 6:an hoppa runt i en stor lövhög tillsammans med Filippas gullige klasskompis P (tjejernas favorit, och jag förstår dem, han har de vackraste bruna ögonen med de tätaste ögonfransarna i norra Europa- mascaratillverkarna skulle använda honom om han inte var A: en pojke och B: ett barn.)
Efter en stund cyklar de och Filippa står i fönstret och tittar hur de cirklar runt på gatan.
P väljer plötsligt att hänga sin cykelhjälm på styret, antagligen vill han inte ha det eftersom de andra kör utan.
Ytterligare en stund senare springer de runt på kyrkogården mellan gravstenarna och flaxar med armarna. (De flesta föräldrarna här i byn försöker få sina barn att inte springa runt där, ni vet: lite respekt för de döda eller anhöriga eller jag vet inte men typ.)
Filippa suckar: -"De håller på att  få P att bli tuff, det känns som om de försöker få över honom till den MÖRKA sidan".





Hur ska det gå för P?

Kommentarer

Nyfiken fd Ösjöbo:

Oh no,den MÖRKA sidan! Har pojken med e vackra ögonen möjligtvis initialerna P.B?

2008-10-22 @ 19:56:53
Nyfiken:

Nå, P.B?

2008-10-22 @ 20:51:28
Skamsen fd Ösjöbo:

:-P Oj da, det var inte meningen att tjata. Jag trodde att den första kommentaren hade trillat bort...

2008-10-22 @ 20:53:00
linda:

Det kan mycket väl hända att du har rätt ang. pojkens initialer!!!! ;-)

2008-10-23 @ 15:23:36
Fd Ösjöbo:

Tänkte väl att det inte kan finnas två exemplar som er ut så! :-D

2008-10-23 @ 19:41:32
linda:

Men nu är jag ju fett nyfiken på vem du är, fd Ösjöbo....... :-)

2008-10-23 @ 23:47:30
Fd Ösjöbo:

:) Vi känner inte varann men jag har följt din blogg ett tag. Det var jag som cyklade Tjejvättern som du sa att du skulle spana efter... Fast det var ju Halvvättern som gick genom Heda.

2008-10-24 @ 14:23:56

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.