Ska jag gå?
Det är inte bara min frisyr som är ett nytt inslag i mitt liv. (-har aldrig innan haft en champinjon på huvudet .) Utan också den stegräknare jag drar omkring på.

På jobbet har man kommit på att vi ska tävla i hur många steg man orkar gå varje dag, och det är ju galet. Jag får inte mer motion, snarare magsår. Jag vill ju förstås ha en massa steg och visa hur duktig jag är, men så tänker jag att om jag får FÖR många så tror de att jag hängt min räknare på nån av mina överaktiva barn och därmed fuskat, så då vill jag inte röra mig för mycket. Mina arbetskamrater råkar nämligen känna till att jag är ett latarsle av stora mått. Men så VILL jag ju ha bra resultat så då går jag, och så kommer jag på att nej, nu kan det bli för mycket så de tror att jag fuskat, så då stannar jag upp, och ja, ni fattar: Det är ju skitjobbigt med beslutsångesten jag får.

Att gå eller inte, det är frågan.

Kommentarer

Äjj-Käjj:

Jag har funderat på en sån jag med men jag undrar om den inte skulle explodera på mig. Jag är då inget latarsle. Eller jo, men jag KAN tyvärr inte vara det. Köp 2 och ha den ena till att tävla med mig.

2009-04-08 @ 21:51:04
Gustaf:

Om du hänger den lite löst i linningen och går i trappa så gungar den och det kan bli 2 steg för varje steg.

Fast, det är ju jobbigt å gå i trappa, så det jämnar väl ut sig...

2009-04-08 @ 22:48:24
Markattan:

Markattan hade en sådan, gick i nittio minuter, bestämda steg. Kom hem och darrade, mest av upphetsning och spänning. Hur många steg....?

Tre jävla steg hade den skiten registrerat.



Markattan som inte tror på sådan skit, längre

2009-04-08 @ 23:20:34

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.