Kärleken går före allt!

Här tänkte jag skriva nåt smart om hur jag tycker att homosexuella skall kunna ingå äktenskap i kyrkan på samma sätt som heterosexuella. Vår biskop Martin Lind sa det så jäkla bra i dag, det är klart att de ska! Och de som tycker att det är fel för att det står så i Bibeln bör tänka på att Paulus och grabbarna som skrev texterna inte såg de homosexuella som vill lova varandra evig kärlek inför Gud. Kärleken går före allt. Tjusigt sagt.
För att inte chocka er allt för mycket med mitt politiskt korrekta inlägg tänkte jag avsluta med ett modetips.


En barnslig strumpa i vintagestil köpt på Willys i Södertälje 2002.


Kommentarer

Bessan:

Bra inlägg! I vår lokaltidning häromdagen fick lite olika präster svara på frågan om de skulle viga ett homosexuellt par. Blev väldigt stolt över "vår" präst som svarade så här: "De är så välkomna så! Jag tycker att de ska ha samma rättigheter som alla andra. Jag har den människosynen att alla är lika mycket värda och skapade till Guds avbild. Varför skulle vi då neka folk att leva i en kärleksfull relation? Det vore obegripligt tycker jag."

2009-01-30 @ 10:48:33
Äjj-Käjjj:

Hehehe, ja, man borde fråga min konfirmatonspräst... Du vet, Schartauanen med arvssynden :-)

2009-01-30 @ 15:13:12
fru furman:

Din konfapräst skulla he stryk, och nåt hårt i arslet samtidigt. (oj, det blev en homosex-fördom!!)Vad passande!!! :-)

2009-01-30 @ 16:02:01

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.