Läser Mannen det här blir han sur.
Mitt första blogginlägg någonsin handlade om köksbordet. Hur jag ägde ett furubord som jag hatade, som gav mig furuintolerans. Hur jag letade efter ett ovalt vitt bord med smala stålben. I allafall, jag letade och letade på Blocket, och till slut fann jag BORDET i Märsta, "bara 30 mil" härifrån. Mannen gnydde lite, men till slut gav han med sig. Det var i januari 2007 eller nåt. Jag lugnade honom med att "det här bordet är en klassiker, ett bord som ALDRIG blir omodernt och som man ALDRIG tröttnar på". Det är Januari 2009 nu. Och ljudet som de tillhörande stolarna avger när man drar ut dem är ångestframkallande. Åk till Café Lysing i Ödeshög och dra i de orangea stålrörsstolarna från 1978 på klinkergolvet, så får ni samma ljud.
Således har jag kommit på att vi behöver ett runt bord. För det känns DEMOKRATISKT att sitta kring. Jag har spanat in ett i byns församlingshem och kanske man kan få byta? Ska prata med KrösaMaja i sockenrådet.... Att det inte riktigt rymmer oss sex i familjen kanske inte gör nåt? Barnen tjatar ju om att de vill äta framför TV:n i allafall? Men det här kräver planering, list och en gnutta tur. Jag tänkte påbörja Operation: Byta Bord nu i helgen, och vem vet? Till påsk kanske jag har lyckats?



En liten glimt av bordet jag vill ha från i julas, då vi lånade det. (På annandagen när det lämnades tillbaka grät jag nästan.)

Kommentarer

Marie:

Jag tror du skulle slå dig samman med min svägerska som är inne på barnvagn nr 5 till barn nr 1 som blir 2 år i mars!

Nu har de köpt en P&T syskonvagn och allt borde vara frid och fröjd till bebis kommer i mars men.....

.... icke sa nicke... nu vill hon ha en barnvagn OCKSÅ för de tillfällen som hon bara går ut med bebisen. För i P&T-vagnen så ligger ju den lille undertill på vagnen. Gissa om hennes sambo börjar få gråa hår?

2009-01-23 @ 19:08:50
fru furman:

A-a, fast det är dyrare med barnvagn än att byta till sig ett bord från ett församlingshem? Snälla, SÅÅÅ tokig är jag inte....Din svägerska är MYYYYCKET värre!!!!

2009-01-23 @ 19:15:03
Gustaf:

Hahaha, snacka om att försöka låta övertygande...

2009-01-23 @ 20:14:32
Marie:

Fast frågar jag E så säger hon att hon gjort bra affärer på sina vagnar. Vagn 1 köptes ny som del i ett helt kit och såldes sedan, vagn 2 TROR jag köptes ny och såldes sedan på blocket, vagn 3 vill jag minnas att hennes pappa (min svärfar) köpte och den är kvar, vagn 4 köptes på Tradera och där måste jag erkänna att de gjorde ett fynd (900 kr/nypris ca 2900 kr) och den finns kvar och så vagn nr 5 som de till stor del fick betald av försäkringsbolaget eftersom vagnen de hade med sig på semester fick en liten skada på flyget. De fick behålla även den skadade vagnen.



Lycka till med din "operation" !



2009-01-24 @ 10:41:10

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.