Om att tänka positivt.

Tom. Mannen känner sig deppig i det konstanta regnandet. Han är annars en jämn och härlig nisse med ett humör man kan lita på, det blir liksom sällan några ups or downs. Bara ett jämnt vågskvalp, sådär: plums plums.

I telefonen med den hurtige goa Dalmasen (som är gift med hon som springer och åker skridskor på Tåkern samt kommer med förkylningskit när man är sjuk) beklagar han sig över vädret. Svaret blir naturligtvis på klingande dalmål:
-Tänk positivt, mycket regn är bara bra för svampen!

Ja men så där ja, nu känns det bättre.

DET ÄR BARA DET ATT VI ALDRIG HITTAR NÅN JÄVLA SVAMP SOM GÅR ATT ÄTA!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Lisa:

Visste inte att man kunde äta svamp, trodde att den satt på tabukroppsdelar...



Hoppas du drar igång och bloggar ordentligt på måndag så jag får något vettigt att göra på jobbet som drar igång då...



Älskar bakgrunden förresten, hade sådana gardiner vid underslafen på min våningsäng som jag hade för mig själv, bara för att det var rätt coolt med en "koja" under där jag sov. (Det var ganska länge sedan, nu har jag bara praktiskt förvaring under sängen vilket gör det jävligt opraktiskt att dammsuga...)

2009-07-31 @ 14:59:56
Kerstin:

Uj uj, detta låter inte bra...

2009-07-31 @ 17:29:53
fröken Elin:

Jag har hittat kantareller idag. På citygross. De kommer från Litauen! ;-)

2009-07-31 @ 20:05:33
Gustaf:

Jag får en känsla av att det finns mkt typ kantareller just nu - 3-4 st har skrivit om >1kg på FB de senaste dagarna...

Dock visste jag inte att svamp levde i träskmark... regn, grrr

2009-08-01 @ 00:25:41

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.