Jag är inte bara mamma, jag är intelligent också!
Jag tänkte verka lite intelligent också, nu när jag fått nya läsare. Tänkte att det kunde se bra ut om jag skrev något om det här med Nobels fredspris.

Att Obama har fått det......

Nej men det är ju fint att Obama fick det, han verkar ju alldeles normal om man jämför med hans företrädare.


Jag har tänkt på att man kunde uppfinna ett motmedel till cancer.

Får jag Nobelpris i medicin nu?!? Obama har ju tänkt att han kunde ta bort sina trupper....

Om ni nu klickar på den här länken, så kommer ni till en wikipediasida som handlar om min farmors farbror som fick Nobelpriset i medicin 1937. Jag skämtar inte, fatta vilka gener jag går och bär på!!!!! 



Vi har samma haka gubben och jag. Men inte ett öre förde han vidare till släkten. Bara hakan.


Kommentarer

Den hemska tvillingen:

Ja ok om du verkligen skulle bli lyckligare om du får skriva autografer så kan du väl få plita ner en till mig.

Men du, vilka anor, med en nobelprisvinnare. Pengarna är ju inget men äran!

Fullt godtagbar anledning till att inte putsa fönster tycker jag. Med det arvet borde du verkligen låta putsa fönster istället för att putsa dem själv. Det kan du göra medan du lämnar in pälsen på sommarförvaring och pärlorna för rengöring.

2009-10-11 @ 21:27:57
furman:

Det är ju du som tillverkat mina pärlor, ska de rengöras menar du!?!

2009-10-11 @ 21:46:37
Bettina:

Jo, jag vill bara förtälja att din blogg är bra!

Helt i min smak...

2009-10-11 @ 21:48:26
fröken Elin:

Alla släktingar till nobelpristagare borde få gå på Nobelfesten. På deras inbjudan borde det stå att de skulle ta med en fröken. Så kan du och jag chilla med kungen och dricka rödvin. Du och kungen kan ta rökpaus ihop, medan jag dricker mer rödvin med Vickan i blå hallens trappa.

2009-10-11 @ 22:20:30
furman:

Elin, ja men preciiiis!!! Fast Kungen och jag har inte så mycket att snacka om tyvärr... "Nej men C-G, lyssna nu, Arboga ligger INTE i Örebro lita på mig".... men du och Vickan kan ju snacka handväskor, det har jag ju förstått!

2009-10-11 @ 22:30:23
Matilda:

HAHAHA, håller med!!!

Hahahaha :-D



Ojoj, sicka gener! Inte dåligt det!



2009-10-11 @ 22:32:18
Tigerlilja:

Röker du?? Vaddå?? hoppas finna en själsfrände, om man nu kan säga så om tobak

2009-10-11 @ 22:32:38
furman:

Tigerlilja, har rökt mycket, men sedan flera år sommarröker jag bara. Maj-september + nyårsafton då jag säger "fan va äckligt" resten av året snusar jag.

2009-10-11 @ 22:39:33
Lena:

Tjing!

Hittade hit via Tings blogg och måste säga att ja vettifan faktiskt. Nice med ny bekantskap kanske, speciellt om denne har en nobelpristagare i släkten.

2009-10-11 @ 22:48:56
Borgar-Pappa:

Nämen hallå, FF - det var din farmors FARBROR, den där C-vitamingubben

med Nobelpriset! Jag har läst en publikation av honom från 50-talet

(på ungerska) där han på ett enkelt sätt förklarar/beskriver cancer

som en bio-elektronisk fenomen och den var helt begriplig!

Lysande, Sickan - skulle man säga på Jönsson-Ligan nivån...

2009-10-12 @ 05:17:13
Sus:

Coooolt!!

Hjärtat är släkt med Astrid Lindgren och Greta Garbo.

Inga pengar efter dem heller...

2009-10-12 @ 06:27:54
furman:

Jaha oj, ver det farmors farbror!? Det ska jag ändra.... Men pappa, läste du på länken att han skjöt sig själv i armen för att slippa vara med i kriget och få sitta på labet och forska istället!?! Han hade nog borderline?!?

2009-10-12 @ 07:57:41
Matilda:

sv: photoshop! :-)

2009-10-12 @ 11:48:11
Äjj-Käjj:

Ja, Obama ja. Jag är faktiskt alldeles förjävla upprörd över det där för att ens skriva något snällt om dina Nobelprisgener. Men jag skall skriva om det när ilskan lagt sig. Och det lär nog bli snart för vem fan kommer ihåg Nobelpristagare? Och speciellt inte de där som inte får det på riktigt. De där som blir utvalda av norrmän. Hur rätt kan DET bli, liksom?

2009-10-12 @ 16:00:39
Den hemska tvillingen:

Men hallå...vet du inget alls om överklassliv?

Pärlorna lämnas in för att trä om dem när silkestråden blivit utsliten och pälsen ska hängas in hos körsnären på sommarförvaring. Silvret ska man låta putsa, det vill säga, man anlitar någon liten människa som mot en ringa ersättning putsar skedar och sånt tills de blänker.



Med mina pärlor är det dock så att de inte behöver rengöras. Praktiskt va?

2009-10-12 @ 19:10:17
furman:

Nej Hemska tvillingen, jag vet tyvärr inte mycket om överklassliv,Jag är en enkel människa, sprungen ur en liten tjock ungrare och en ganska trött svensk kvinna från Katrineholm. Ingen av dem har några större slantar i fickorna. Men man får ju va glad över att man är frisk? :-)

2009-10-12 @ 19:44:27
Den hemska tvillingen:

Men nu är du ju inte frisk längre och jag bara låtsas känna till det där överklasslivet. För att verka lite mer spännande och intressant serru. Har ju ingen nobelprisvinnare att skryta med.



Krya på dig och ha det gôtt i götet.

2009-10-13 @ 21:34:14
Åse:

Vilken kapacitet vi har i Rök-heda området.

Vi har också en nobelpristager i medicin i släkten.. hihihi... Hugo Theorell

2009-10-20 @ 07:34:46

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.