Jag har inte tid för kultur.
Jag sitter och bläddrar i lokalblaskan som titt som tätt dimper ner i brevlådan. Längst bak finns det annonser och reklam om evenemang i kommunerna runt omkring.

Det är lokalrevyer som erbjuder nöje, små teatrar med draman av Dostojevskij tillexempel. Har de haft tur kanske de fått med någon halvkänd skådespelare som varit med i en säsong av Skilda världar. 

Jag får lite dåligt samvete över att jag aldrig åker och ser på något av det de erbjuder.

Tänk om alla andra är lika inaktiva som jag? Då står de där bakom kulissen och får ställa in allt. Kanske har de övat i flera månader och så blir det inte mer än en föreställning (och de i publiken var bara vänner och familj till alla inblandade)? Tänk på hon som sytt alla kläder, och regissören som fått värsta Bergmanhybrisen under repetitionerna! Skådespelarna som övat in repliker så pass att de blivit tvugna att ta ledigt från sina vanliga jobb....De som står i biljettkassan...

Åh, snälla ni som har tid och intresse, åk och se deras föreställningar, det är ju synd om dem om ingen kommer!



Kulturgrejer ger mig dåligt samvete.

Kommentarer

Flyer älskar Skåne.:

Intressant prisbild. Ungdom under 25 år 65 kr. UNGDOM? Då är jag typ tonåring då?

2009-10-01 @ 12:06:47
Flyer, the one and only.:

Oj, jag hade visst inte riktigt släppt att jag älskar Skåne som synes på förra "överskriften". Men, det gör jag inte. Jag älskar skåningar. Nej, det gör jag inte. Jag hånglade med en skåning. Men det var ju tusen år sen. Min kropp såg helt annorlunda ut på den tiden kan man säga, så jag var ju en helt annan person tycker jag nog. Nej, det tycker jag inte. Inte en helt annan person, bara en mindre fast sådan. Så. Klar. Färdig. Ska vara tyst. Genast. Förlåt.

2009-10-01 @ 12:10:57
Flyer, the one and only.:

En sak till. Det kan ha varit två olika skåningar. Jag var lite lössläppt då. Inte nu.

2009-10-01 @ 12:12:01
furman:

Flygis, går du på någon medicin? isåfall vill jag prova den!

2009-10-02 @ 11:13:19

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.