Min man, Mc Gyver.
Vi hade lite otur igår. Först hyrde vi ett släp för att hämta en säng till Sixten. Halvvägs på motorvägen börjar folk blinka åt oss. Jaha, oj, det slår gnistor om släpets ena däck? Tokpunka och en fälg som ser ut som en halv soluppgång. Åka tillbaka och få ett nytt släp.

Sedan bär vi in sängen och mannen åker tillbaka med släpet till macken fast det är stängt bara för att jag ska slippa köra släp på morgonen. Men han dröjer tycker jag.

När han äntligen är hemma visar det sig att han kört av vägen i ishalkan och precis som Mc Gyver skulle gjort, har han endast med hjälp av isskrapan på bilden grävt sig fram igen.

Ganska blöt och frusen kommer han hem. Då är det bara en sak kvar: att fixa det stopp i toaletten som "någon" anlagt genom att torka röven med en hel toarulle.

Detta löser han med hjälp av en jättetjock elkabel som han böjer ner i holken. Efter det somnar han likt en död katt medan jag hänger tvätt.

Och den tvätten är ljusrosa. Eftersom jag "råkat" lägga i en röd badrumsmatta i vittvätten.

Demain il y a un autre jour.


Kommentarer

Den hemska tvillingen:

Trist skit det där men "snart kan ni skratta åt eländet" som det så hurtfriskt sägs. Bra att ingen kom till skada.

Men förklara för mig hur i hela friden man råkar få ner en röd matta i vittvätten. Please?

2010-12-10 @ 10:27:09
Gustaf:

Antar han använde tuggummi också...? ;-)

Nä, men bra kämpat, båda. Nästa gång får du ta ngt mer färgrikt om du vill köra helrött.

2010-12-10 @ 12:32:59
furman:

Den hemska tvillingen: Jag tror att jag tänkte tvätta stark kulör från början, men så ändrade jag mig och tog vitt istället, fast badrumsmattan råkade ligga kvar. Men det är bara min teori. Jag kan också vara helt slut i hjärnan.

2010-12-10 @ 14:08:50
Åse:

Men du glömde ju att han rensade avloppet också innan han slocknade :) vilken man du har... ta hand om honom lite extra ikväll...

2010-12-10 @ 16:12:58
furman:

Nu Åse, har jag lagt till stoppet i toan, det hade jag förträngt! Tur att ni springer på varann på dagis så jag får till blogginläggen rätt! :-)

2010-12-10 @ 19:05:04

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.