Jag fortsätter att hänga ut mannen (om det verkar elakt så är det för att jag är sjuk och bitter)

Mannen har aldrig varit fåfäng på något vis.

Han går helst klädd i en piké, slitna jeans (gärna omoderna som får röven att se tantig ut) och fula skor som han bara behöver glida in i. (Fast han har snygga som står i hallen.)

Håret är dessvärre inget att göra något åt, det är som en Lars Adaktusson-light, en svart tunnare variant av nyhetsankarets snelugg. Det bara ligger där, man kan omöjligtvis göra något åt det. Redan de rumänska svartvita fotona från hans barndom skvallrar om vilket hopplöst hårfall han är. Det är säkert därför han aldrig varit särskilt intresserad av utseendet. Det där håret är verkligen ett problem.

Men så köpte han iallafall en ansiktskräm för män. LITE fjolligt för att vara han, men han gjorde det.

En ganska macho ansiktskräm visade det sig, om man klämmer sig av locket så här:


Lite som att skada sig när man snickrar. Krämen får godkänt.

Och ja, jag älskar honom naturligtvis så som han är. (Fast om man kunde skapa en frisyr på killen skulle det ju...äh skitsamma!)


Kommentarer

Stoffe:

...han har åtminstone hår, inte alla förunnat... plåstra om honom från mig med;-)

2010-02-24 @ 20:42:54
Markattan:

Och den där krämen kommer att göra underverk både i ansikte och på händer. Lovar. Jag har en Söt halva som smörjer sig titt som alltid och oj vad mjuk och god han är.



Tråkigt att klämma sig så där, när nu hårfallet är av värre sort.



Markattan, beklagar

2010-02-24 @ 21:47:07
Anonym:

Attila är skadad och får inte skotta snö, som skall komma i massor under kommande dagar. Så Linda, glöm nackspärr och leta fram skottningshandskar, för er uppfart suger. Lycka till.

Själv får jag inte glömma att köpa bensin till snöslungan som har 5 växlar framåt och 2 bakåt. Ganska komplicerat men det fixar sig nog.

Får vi 2 cm mer snö så slår vi rekordet från 1966. Heja Heja!

Vi som har slunga ÄGER.

2010-02-24 @ 23:16:27
Matilda:

hihi! stackars man, han kan inte ha det lätt.. och så går han och köper en kräm och blir terrad också. stackar´n! ;-)

jag älskar när mattias köper krämer, de luktar ju så förbaskat gott!



tack så mycket, blir lika glad varje gång jag får höra det! tack söta!!

2010-02-25 @ 11:21:02
Nån:

Det var ju kul. Menade förståss att det skulle ha stått under detta inlägg. Men det hamnade under din svärfars... Pinsamt, om du nu inte garvat ihjäl dig, så var det alltså menat här.

2010-02-26 @ 20:50:01
Ting:

Men aj, stackarn!

2010-02-27 @ 23:56:46

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.