Veckan som gått: lite konfirmandläger och lite söderballe.

Jo, alltså: klockan 10.00 på fredagen åkte vi på konfirmandläger till Köpenhamn.

Det blev nattkyrka med dansk nattvardsmässa och vi hängde med ganska bra förutom när det gällde vilka psalmer vi skulle sjunga. Halvfjers blablabla någonting sjöng vi iallafall.

Vi övade inför konfirmationen och på lördagen blev det också både fritid och Tivoli. Och.... piercing. En konfirmand hade piercat sig i näsan.. en annan ovanför ljumsken (!)...en tredje i tungan.... en fjärde hade en stav genom örats ovandel.......

Söndagen spenderades i Svenska kyrkan i Köpenhamn. Mässa och därefter åter konfirmationsövning i form av rätt uppställning, bibelord och körsång.

Jag står i mittgången av kyrkan och skuttar runt som en gravt utvecklingstörd dirigent för att få dem att ta i mer och de sjunger så man får ståpäls. Kyrkoherden sitter och gråter.


Barnen i Svenska Gustafskyrkan/Köpenhamn hade byggt en kyrka av mjölkkartonger!




Ja just det: Främst DU Pappa, ta det lugnt nu.(Mamma har ingen dator och det är ju tur.) 

Jag har gjort något jag velat göra sedan jag var 17.


Jag piercade mig också. Inte tillsammans med konfirmanderna såklart, utan på egen hand, ganska spontant. Det var så lättillgängligt där på Ströget, piercingsalongerna fanns ju överallt! Jag var tvungen helt enkelt!


Och man kan ta bort den vid tillfällen då det inte passar sig. (Som när då? tänker jag, men iallafall.)



Sen kom jag hem: totalt slut i skallen, men med en fin söderballe som mannen byggde klart sent i höstas.



Har hunnit plantera lite....



Och viktigast av allt: Agaton har köpt sig en hatt. Han ser ut som Indiana Jones. Tycker han själv.


Kommentarer

Ting:

Åh, din piercing är så snygg!

Jag vill också ha!

Men jag får inte ha på jobbet. :(

2011-04-21 @ 14:16:14
Mia:

Fattar inte riktigt om kyrkoherden gråter för att det är vackert eller för att det låter förfärligt.

2011-04-21 @ 14:24:33
Ståhlpöjken:

Ska vi veteraner komma dit och lära dom hur man gör? ;)

2011-04-21 @ 14:30:02
furman:

Mia: Han grät för det var så fint...och det gjorde jag med om jag ska vara ärlig. De sjunger så himla bra tillsammans. Jag råder alla att komma till St Åby kyrka lördagen den 7 maj kl.11.00 för att njuta av det!

2011-04-21 @ 15:58:29
Elin - Bondmora:

Agaton är snyggast av alla i hatten!

Den ballen ser ut som att den går att dricka vin på, stämmer det?

2011-04-21 @ 17:31:22
amanda:

Linda, det jag säger nu är ett sanningens ord i Guds namn. Du är en jävla MILF alltså!

2011-05-08 @ 22:55:29

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.