Stockholmsskatan som flög iväg på långhelg
Vi har 5 svarta pinnstolar från Ikea. Vi är 6 i familjen, alltså sitter en på en annan sorts stol och det är Agaton. Hans stol är i barnformat i färgen "smält päronglass som blandats med en upplöst lakridsfisk"

Nu har Ikea bestämt att stolen ska utgå ur sortimentet from. april, således tillverkar de inga nya om det tar slut tills dess. Alltså finns det inte ett enda Ikeavaruhus i Sverige som har någon svart pinnstol kvar.

"Ja men Blocket då", tänker ni.

Ja det tänkte jag också, och en annons hittade jag igårkväll. Den hade legat ute i en timma när jag ringde. Fem stolar för 550:- jag blev ju alldeles till mig och ringde med rösten i falsett, så glad var jag.

En stockholmsbrutta med snorkig ton svarar och jag säger att jag tar dem fast jag bor 20 mil bort. Jag säger att jag har en vän som säkert kan hämta dem och att jag ringer tillbaka om 5 minuter.

Jag fixar så kära Stoffis hämtar dem. Vi bestämmer att han kommer dagen därpå (läs:idag) eller senast på lördag. Jag ringer tillbaka till henne och meddelar detta, att Stoffis kommer och hon undrar om jag är säker på att vi köper dem, jag säger till 200%, helt säkert. Jag berättar hur hett jag vill ha dem, att jag är så sur över att de tagit slut på Ikea och bla bla bla....


Nu kom ett sms från den lilla stockholmsskatan: "Hej! Vi blev bortbjudna över en långhelg från i dag så jag blev tvungen att sälja stolarna till en som kunde hämta dem idag tidigt på morgonen. Ledsen för det men hade inget val. MVH Qim"

Jo Qim, du hade ett val, att vänta några dagar tills du kommit hem från din långhelg som du blivit bortbjuden på. Hoppas du får mens och många finnar på din helg så du känner dig ful och ofräsch.



Kommentarer

Cecilia E:

Så taskigt!

2011-01-28 @ 10:40:44
Den hemska tvillingen:

Skitkärring!

Så surt, förstår precis hur besviken du är.

Men misströsta inte, det kommer fler stolar.



Trevlig helg ändå

2011-01-28 @ 10:42:41
Elin - Bondmora:

Jag vill stryyypa henne!!! Vi planerar någon slags hämd, men hämnas inte förrän om flera månader, så hon inte på något sätt kan koppla samman det med stolarna. Förresten, Qim med Q, hur töntigt är inte det??

2011-01-28 @ 12:12:17
Therese - Sockenvägens Söta:

Jag skulle ha lejt in maffian på den där Qim, så där GÖR man inte!!!!

2011-02-01 @ 09:36:59

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.