Dagen jag fick snygga ben!
Det har varit konstrunda här i Ombergsområdet under helgen. Vi har haft loppis i trädgården och sålt bort nästan allt gammalt bråte vi dragits med i åratal. Själv borde jag ha åkt runt och tittat men jag tror mig känna till de flesta konstnärerna här i trakten, och vet vad de har.

Någon jag däremot inte kunde hålla mig ifrån var Bettina. Hon är bl. a barnboksillustratör och bara så fruktansvärt begåvad. Vi åker till hennes fina 70-tals villa som är så snyggt pimpad att man kan tro huset är nybyggt. Du vet när man känner att allt från stenen kring flaggstången till sifferskylten på huset stämmer överens, när allt har en tanke bakom sig, så är det hos Bettina.

Man går in i hennes pyttelilla ateljé dit hon kan gå in genom tvättstugan för att få lite arbetsro... det är så gulligt och fint, färgerna passar och man vill liksom flytta in där bland stringhyllorna och de fina tuschpennorna, precis som jag ville i systrarna Eksells pittoreska lekstuga när jag var 9år.

Bettina själv möter upp med sina rådjursögon och breda östgötska. På sig har hon små söta jeans och är i självklar bohemanda: barfota. Jag vill bara fråga om jag kan få flytta in i hennes ateljé, kanske bara kan få tränga in mig i stringhyllan ibland? (Typ när jag har PMS och drivs av samma ilska som när en fluga surrar in sig i ens hår...) Men hindrar mig själv från det, så kan man ju inte göra!

-"Jag måste bara få säga: vilka snygga ben du har!" Jag vänder mig om i den lilla ateljén och ser inga andra än min man och mina två söner. Snabbt förstår jag att hon inte kan mena min man för han har många kvaliteér men det gäller inte just hans ben, och mina söner är också toppen, men just benen är väl så som barn har det som mest. Det är mig hon tilltalar!

-"Det är bara brun utan sol, så det skimrar lite extra" (man måste ju ha ett snabbt försvar om man får en komplimang)
-"Ja fast jag menar formen, de är välsvarvade..."

Resten av dagen har jag gått och kollat på mina egna ben. Jag har vänt och vridit mig framför en av speglarna som inte blev såld på loppiset, och på toan sitter jag och vinklar benen för att försöka se den "snygga vinkeln". Har man fått en benkomplimang av en ESTET så måste det fan stämma.

Jag har nog snygga ben!!!


Kommentarer

Markattan:

Bilder tack!

Vi kan säkert göra en hygglig bedömning :-)



Markattan

2011-06-08 @ 18:53:37
Bettina:

Det ännu roligare är att när ni åkt säger jag till syrran, såg du vilka snygga ben hon hade - ja, det tänkte jag också på säger syrran då! Det du...sug åt dig! PUSS!

2011-06-09 @ 11:05:14
Anette Henningsson:

Oj vilken berättartalang Du har :-)

2011-06-13 @ 22:06:17

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.