Det var en gång ett hår...
Jag gick genom en massa bilder i en mapp nyss. Flera av dem på mig, där jag med Rita Hayworth-hårsvall ler mot kameran. Eller Jessica Rabbit-svall, för er som aldrig sett en svartvit film.

Jag hade ett vackert hår en gång. Sedan kom syrianen in i mitt liv och resten är som en blaskig sörja av självdestruktivitet. Nu sitter jag här med en frisyr som får landets samtliga berguvar att hoa efter mig eftersom jag ser ut som en karismatisk berguvhona. Karismatisk på grund av hårfärgen, inget annat. (Det är väldigt ovanligt med rödhåriga uvar.)

  

INNAN                                                               EFTER




När jag tänker efter är det en ren förolämpning mot landets alla berguvar. Hackspett är snarare den fågelart jag söker....

Kommentarer

fröken Elin:

Du kan ju alltid extraknäcka som Drottning Omma. Hon ska ha varit hälften berguv.

2009-11-09 @ 21:01:16
Tigerlilja:

Men du - håret är säkert bra - jag såg hos Ting att du ska bo på Piazza Farnese. Helt jättebra! Har du plats för mig i väskan? Nu har du ju närmare till 'Gittan' in real life s a s än Ting, men där är fint. Inte billigt dock. Systrarna är jätterara och en grupp från Ö-götland blir säkert extra ompysslad. Så här års är kanske inte takterassen så underbar, men om det blir lite sol så. Och gångavstånd till precis allt. Vad bra du kommer att ha det!

2009-11-10 @ 16:49:23
Extradottern..:

Jaha då var man en dålig frisör..... snyft

2009-11-10 @ 20:31:03
Magda:

Grattis! Det verkar som att det är bra att bli gammal i Ödeshög!

2009-11-10 @ 22:35:18
Flygis:

Du har för mycket fritid. Jag klipper mig en gång om året och färgar håret om jag har tid. Känner mig snygg och börjar bli långhårig. Fast det är inte så lätt att kamma skiten. Eller, kamma förresten, vem fan kammar håret nu för tiden? Gud så omodernt, borstar menar jag förstås. Men det var väl inte riktigt det som det handlade om va? Jag tycker du är snygg iallafall. Och det måste väl betyda nåt?

2009-11-11 @ 06:00:00
Magda:

Tack! Ett livstecken från Flygis!



Jo. Mitt inlägg syftade ju på att ödeshög blivit utnämnd till ett bra ställe att bli gammal på, de berättade om det på nyheterna och då kom jag ju att tänka på Elin och Furman. Jag har lite svårt att hålla mig till ämnet. Någon diagnos alldeles säkert. Ha en fin dag Furman.



//Magda, Lycklig över att Flygis lever

2009-11-11 @ 10:37:00
furman:

Ja Magda, det här är ett bra ställe att bli gammal på, en bra plats att vara ung med. Vive l´Ödeshög! Sedan vill jag tacka för er stöttning ang. mitt hår. Och Tigerlilja, tack för lite uppmuntran ang. resan till Rom. Jobbet betalar gudskelov!

2009-11-11 @ 11:03:48

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.