Det är lugnt...
Det är nåt skumt här.
I övermorgon är det julafton och det kommer mycket folk hit.
Jag står för en del av maten som ska serveras.
Jag ska duka långbord med länets dyraste linneduk.
Jag har fyra barn som alla gått upp i ett högre varv. (den äldsta har nedräkning i timmar och minutrar tills det är julaftonsmorgon.)
Jag borde vara stressad, eller kort i tonen mot de som kör Bobbycar-race i köket varv efter varv efter varv...... men i stället sitter jag här och känner törst efter de 10 skivor julskinka jag åt till frukost.
Och jag är helcool.
Ska bara småhandla lite på Ica och rulla "lite" köttbullar senare i kväll.
Antagligen är det lugnet före stormen, eller så är det jag som har en sund inställning till jul.
Jag tror på det sistnämnda.
Eller jag menar,  jag VILL tro på det sistnämnda.

Kommentarer

Äjj-Käjj:

Ja, så länge jag inte slutar röka och har PMS samtidigt så är jag som du. Det är bra att vara cool.

2008-12-22 @ 21:09:41

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.