Ingen lax
Det är väl så typiskt mig.
Ena dagen springer jag runt och nynnar "Bjällerklang" och donar där hemma "å va mysiiiigt med jul".
Nästa dag sitter jag håglös i soffan och bara suckar. I dag känns inget kul eller trevligt, tanken på julskinka och köttbullar lockar inte ett smack. För att inte tala om laxen, fan, jag skiter i laxen. Jag är trött på lax, både kokt, grillad och sån där rå som ser ut som blygdläppar. Gravad kanske det heter?
Julbord. Jag vill inte gå på julbord. Jag vill ligga i sängen å äta cho.....nä, jag vill inte ens äta choklad. Inte kräftor heller. Inte ens om någon kom upp till sängen med nykokta Vätternkräftor skulle jag vilja ha dem.
Fast det skulle ju vara oartigt förstås så jag skulle få offra mig.

I dag när jag åkte till jobbet orkade jag inte sminka mig, håret ligger som i en rufsig bollhög på huvet och gårdagens mascara ligger smulad där det brukar vara rouge. Jag har inte ens orkat ta på mig BH utan under min sunkiga luvtröja hänger de som två trötta 0,5 liters fryspåsar med lite mjöl i.

Hoppas jag är mig själv igen i morgon.
Nu ska jag googla på ordet "manodepressiv"
Nej, jag ska visst ha en grupp 10 åringar nu, vi ska julpyssla!!!!
Mmmmmm, I love my work.

Kommentarer

Gustaf:

Låter inge vidare. Antar dock att du inte behöver googla, du vet nog redan.

http://web4health.info/sv/answers/bipolar-gen.htm



Men, å andra sidan, vem f-n blir INTE deprimerad av att åka til dagis/jobb i kolsvarta natten, jobba med regnet strilande, sitta sista timmen å bara se svarta våta filten sänka sig innan man sätter sig i bilen igen. Till och med mina "namne", Björn och Robert (Gustaf-son) håller sig ju knappt synliga nuförtiden. Hur kul ÄR det egentligen...

Äh, jag tar en glögg å väntar ut det. Snart så spritter det igen, jag lovar!

2008-12-02 @ 15:20:19
Elin:

Jag älskar dig :)

2008-12-04 @ 20:25:37

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.