Min son: Icke-esteten
Jaha, då var vi där igen. Barnen ska ju såklart få vara med och klä granen.
De tycker det är så kul, men det kliiiar så förbannat i mina fingrar när de gör så här:




Ja ni ser ju själva, Agaton har hängt 8 (!!!) likadana kulor bredvid varandra.
Han blir snarare nobelpristagare i kemi än estetiskt begåvad, det är vad jag tror.



Så när de inte ser......hänger jag om grejerna i granen för att jag inte står ut,
men också som en slags hämnd för att de propsar på att hänga upp allt vi äger.
Drömmen om en gran i en eller högst två färgskalor förbliver en dröm.


Kommentarer

fröken:

måste bara fråga, var har ni köpt den julgransfoten? jag tycker att den ser stadig ut, har köpt en mycket stor gran till en liten tunn fot...

2008-12-20 @ 10:21:27
fru furman:

Fröken; den köpte vi på Bauhaus i Alby 2000, så den har hängt med ett tag!K-Rauta kanske har nåt liknande eller järnaffären förstås!!

2008-12-20 @ 12:40:29
Marie:

När jag var barn fick jag ha egen liten gran på mitt rum som jag fick pynta precis som jag ville. I vardagsrummet var det pappa som stod för dekoreringen av "den fina granen".

DET är en jultradition som ska återupplivas när det blir så dags !

2008-12-20 @ 13:15:22
secret admirer...:

en s&m julbock..?

2008-12-20 @ 22:40:27
Äjj-Käjj:

Cool fot! Har du sett min? Secret admirer - Gud vad du är snuskig! Jag har samma julbock. Innocent!

2008-12-21 @ 00:20:43
fru furman:

klart jag sett din fot A-K!! Jag har ju kommenterat den, du vet väl att Britney Spears skulle kunna dö för en sån?!? Tacky! :-)

Secret Admirer kommer säkerligen att vilja rida på din likadana bock, håll utkik när alla gått och lagt sig!!!

2008-12-21 @ 00:30:19

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.