Problemet löst!
Jag sitter i bilen med grisskötaren tillika djurvännen Katti.
Frågar henne om hon tycker att det är en bra idé om jag sprayar gift på dörrkransen så fåglarna ger fanken i den.
Det tyckte hon inte.
Och hon har rätt, för om en fågel snor min mossa och sedan dör så kan den ju inte berätta för sina kompisar att de ska hålla sig borta från min dörr, och då kommer ju problemet att kvarstå.
MEN om man häller vitpeppar på kransen så det svider i näbben, så kan fågeln fortfarande varna sina polare.
Tack Katti. (Hälsar samtliga blåmesar i Heda.)


Så här hade det gått om jag inte rådfrågat Katti.

Kommentarer

katti:

Hemsk bild! tur du har mig ;-)

2008-12-16 @ 18:43:50

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.