Vem är du, å du store trummis?
Jag var på hockey i går. (Ja LHC slog Hv, men det är inte det jag ska skriva om, för det finns vissa läsare som bara blir kinkiga och gnälliga då.......)
Vad jag vill skriva om är min fundering över Hv:s hejarklack.
Jag gillar att stå på motståndarsidan och i smyg hålla på mitt lag. Jag känner mig nästan som en infiltratör eller spion där jag står och på nära håll hör deras besvikelse när mitt lag gör mål. Jag applåderar lite fint för mig själv och ler medan jag inombords bara vill tjoa ut min glädje. Men det törs jag inte, för man vill ju inte bli nerslagen av en stor Jönköpingsapa.
Men nu till min observation, eller undran: Han i Hv-klacken som spelar trumma.........är det hans jobb?
Bor han i en liten lägenhet i Öxnehaga med sin stora trumma? Tar han med sig den varje gång det är match?
Jobbar han som trummis till vardags med, eller är han kanske brevbärare?
Får trumman plats i hans bil eller har han en liten skrubb i Kinnarps arena där den får stå mellan matcherna?
Får han gå gratis på matcherna för att han är så viktig för klacken eller har han betalat ett abonnemang?
Hur kom han på att han skulle bli trumslagare i Hv-klacken?
Kanske han växte upp i en Hv-klacksskola där han tidigt blev utvald att bli trumpojke?
Eller var han med i den där musikkåren som spelar utanför Stockholms slott och som får stå i den där kuren och varken prata eller skratta om en turist kommer fram och drar ner byxorna framför honom eller frågar om vägen till Evert Taubestatyn i Gamla stan? Och så hittade Hv:s huvudtränare honom där och frågade om han inte kunde tänka sig att bli stommen i hejarklacken?
Frågorna är många, men svaren kommer jag nog aldrig att få.
Trumslagaren i Hv71s klack förblir en gåta.
Men fortfarande susar det svagt i mitt ena öra.
Han har lämnat kvar en bit av sig i mig.

Kommentarer

Marie:

Om du inte hade varit en förrädare så hade jag kunnat berätta en del för dig om vår käre vän med trumman... men pillutta dig - det gör jag inte !

2008-12-09 @ 15:30:34
Anonym:

Marie: Du skrev på facebook att din man var och badade i går.....precis när matchen pågick.........du själv var på A6 och handlade......Var det inte så?!?

Nu är frågan......badade verkligen din man.....?

Nååååå?!? Badade han verkligen, och var det i badhuset PRECIIIIS bredvid Kinnarps arena?!?

Nåååå? Svara mig!! Är det inte så att i själva verket är det din man som är trumpojken i Hv71s hejarklack?!? Marie, jag vill påminna dig om att du står under ed!

2008-12-09 @ 16:25:55
Marie:

Haha, så skulle det kunna vara - little drummer boy... men när matchen började var vi redan hemma...



man vill ju inte riskera att springa på några LHC-fans.....

2008-12-09 @ 18:04:27

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.