ett fint avslut gällande fåjet.
Nu verkar det som om Agaton bearbetat klart sin skräck för Tele 2 fåret.
I morse när jag lyfte upp honom ur spjälsängen (ja, han är 2,5 år men har inte hajjat att man kan klättra ur själv, vilket jag bara är tacksam över,) så är hans första ord denna iskalla vintermorgon: -Fåjet snäll. Fåjet på tee-u-ee. (det sista betyder Tv.)
Känns så fint att han på egen hand tar hand om sin rädsla, bejakar den men till sist låter förnuftet styra.
Tänk om jag kunde göra likadant när det gäller min totala skräck över att Mannen ska vara allvarligt sjuk.
Jag menar, han är på sjukhus men det behöver inte betyda att han ska dö.
Mannen på sjukhus. Fåjet på tee-u-e.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.