Tack för det Tele 2
Jag håller på att göra barnen klara till dagis och skola nu på morgonen.
Matilda kommer med sitt ena örhänge som hon tappat och vill att jag hjälper henne med det.
Jag står just och klär Agaton.
Han: -Ja åsso öjhänne ha! (jag vill också ha örhängen)
Jag: -Men det går ju inte, det är ju bara vi tjejer som har det.
Han blir jättesur och bankar sitt huvud mot golvet. (Ingen fara, barnsköterskan säger att det kommer att gå över tills han blir äldre)
-Man måste ha en grej att göra hål med i öronen då, och det gör jätte-jätteont! Tröstar Matilda.
-Ja-a, mä skudaga.....svarar han eftertänksamt. (Ja, med skruvdragare)

Han är så klok min lilla son.......om man bortser från att han är livrädd för Tele2 fåret då (we are cheap).

Det är ett evigt tjatande om fåret som han sett på Tv-reklamen.
-Inte fåjet min jum!
-Nej, fåret är inte på ditt rum.
-Inte fåjet häj.
-Nej, och fåret är snäll, han gör så man får ringa med telefonen för bara lite pengar!
-Fåjet inte min jum.
-Nej han finns bara på låtsas i Tv:n.
-Fåjet inte min jum.
-Nej han är inte på ditt rum. Han finns inte på riktigt Agaton.
-Inte fåjet min jum.
- Arghhhhhh!


Fåjet inte min jum.

Kommentarer

Äjj-Käjj:

Här brukar vår diskussioner gälla "dökallar" men annars låter det väääldigt bekant.

2008-11-18 @ 16:34:39
Gustaf:

Det dröjer nog inte många år förrän din härlige minsting sitter i soffan med öjhänne å säger "Cheap sheep, talk's a lotta shit chat" ;-)

Å då är vi alla fortfarande unga...



Sen vakna' jag.

2008-11-18 @ 17:09:52
Fju Fujman:

Hellre att han tatuerar in Rickard Herrey över hela ryggen än att han tar hål i örat.

(nu överdrev jag nog?)

Och ja, Äjj-Käjj, när du säger det minns jag ert samtal om dökallar. Vi lever ett liknande liv.

Vi borde få sobril med ordentlig rabatt.

2008-11-18 @ 21:50:42
Äjj-Käjj:

Mer lika än vi fattat för jag misstänker att den huslige turken MÅSTE vara samma person! Det KAN inte finnas två....?

2008-11-18 @ 22:13:18
fju fujman:

Det kan varit hans bror annars.....fast nej min fd hade ingen bror.....fattar inget alltså!

2008-11-18 @ 23:13:53
Äjj-Käjj:

En turk som inte har någon bror? Nähähähahahaha! Nu var du ju rolig. Fast han kanske hade 11 systrar...?













2008-11-19 @ 14:22:31

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.