Augusti -08
Aktuell rapport från klass 4

Filippas klasskompisar var väldigt imponerade av att hennes pappa KASTRERAT sig. Det kanske var tur att fröken fick förklara lite närmare hur det nog låg till?
Annars så är allt bra, ja förutom att stackars T tvingats vara i hop med E i 11 veckor eftersom han blivit lovad alla E:s Yogi-Yo kort då, men nu visar det sig att det var 11 veckor i onödan, för E äger inte och har ALDRIG ägt några Yogi-Yo kort.
Sen verkar det som att S börjar att (citat): "bli typ vuxen för hon har en massa hår på benen".
Avslutningsvis finns det några i klassen som tycker att Bill Kaulitz är bög, men det är för att de är dumma i huvet.


 Nej sannerligen, inte är Bill Kaulitz bög!


Är det nån mer än jag som....

  1. Känner tvång att stoppa i sig halstabletter strax innan man sätter sig hos frisören (som om man plötsligt skulle börja kyssas?)
  2. Måste äta glass med gaffel
  3. Försöker se upptagen ut när någon kommer in på kontoret och man sitter framför datorn.
  4. Bara måste ha en tidning att läsa i om man tar en lunch ute på egen hand (för att inte det ska kännas PINSAMT)
  5. Tar smygarsteg a´ la indianmockasin så fort man kliver in på ett bibliotek



MATILDA HAR ETT BUDSKAP TILL ER ALLA:

Hur tror du att man kan dö av att man glömmer mössan?
  • Om du går ut utan mössa så blir man förkyld
  • och då blir du hes
  • och då måste du viska
  • och om man viskar så ljuger man
  • och då hamnar man i fängelse
  • och hamnar man i fängelse börjar man TROLIGTVIS knarka
  • och om man knarkar så dör man.
Så det är inte bra att glömma mössan.






När man är gnällig och glömmer bort att det finns folk som varken har mat eller tak över huvet.

  • Kan någon ta bort de gamla tapeterna, samt sätta upp nya gipsskivor i hallen och tapetsera upp "Paradiset" med den mörka bakgrunden?
  • Kan någon riva bort tapeten i vardagsrummet samt slipa brädväggen bakom och måla i någon ljus trevlig ton?
  • Kan någon fräscha upp "tvättstugan" i källaren så den går att använda som tvättstuga?
  • Kan någon be min son att sluta säga "skit ner dig" till folk han möter? (jag anklagar Göta Kanal 2)
Nähä. Allt ska man göra själv.
Det var väl självaste....



QUIZZ-tajm!

I går när jag skulle lägga mig tog jag tag i min kudde och ruskade om den och då kryper det fram en stor fet svensk husspindel.
Jag är mer rädd för spindlar än för krig svält och HIV, (finns ingen logik i det, men vem har sagt att jag är logisk?)
Så jag skriker ju förstås och snyftar, hårstråna på kroppen står som på en igelkott. (Gunde Svan hade sagt ståpäls.)
Mannen som blixtsnabbt nu mosat den har fått visa mig resterna av den åttabenade jäveln för att förvissa sin fru om att han inte bara skendödat den.
Jag säger att jag tänker sova på soffan för tänk om det finns flera?
Han:- Nej, men skärp dej, lägg dej nu.
Jag:-Men det KAN ju finnas spindelägg!?
Eller en stor till, tänk om han höll på å parade sig i min kudde?!
Han (som inte har läst pedagogik):- Ja det kanske det gör, men lägg dej nu.

Nu tänkte jag ha en omröstning, var tror ni jag sov i natt?
1.Jag lade mig till slut i sängen och somnade faktiskt.
X.Jag lade mig skavfötters men kom på dagen därpå att jag hade ju ändå sovit på kudden där ev. flera spindlar fanns.
2.Jag gick med bestämda steg till soffan och somnade där.

Rätt svar belönas med en T-shirt med fräckt tryck!!!!



Lite blandat så här på morgonen....


Matilda har flera gånger under de sista dagarna ställt frågor som:-"Vad hette den där katten du och pappa hade innan jag föddes"? Eller:-"Var det en katt eller två ni hade, var det innan jag fanns"?
Nu åker vi i Hillingstadskurvan mot dagis och fritids och Matilda frågar:
-"Mamma.....? KÄNNER inte du att du saknar ett djur som går omkring FRITT i huset"?
Jag svarar:-Nej, Matilda det KÄNNER jag inte. Vi ska inte ha en katt.
Matilda:-Men en hund då, den behöver ju ingen lucka i dörren?

Och så måste jag bara skriva en annan sak.......Det har ju varit Skänninge marken, och där säljs det ju T-shirtar med "roliga" och "fräcka" tryck.
Förra året såg jag en väldigt överviktig medelålders man som bar en svart tröja där det stod "VISA FITTAN SÅ FÅR DU POPCORN".
I år hade tröjtryckarna tänkt till ytterligare: På årets nyhet var det Jesus uppspikad på korset med texten "SÅ GÅR DET SNICKARJÄVEL".
Man undrar var det ska sluta.
Och jag skäms.
Inte för att jag inte kan acceptera att det finns folk som tycker att Bibeln och vår religion bara är humbug och påhittat skit, men utav den anledningen att ingenting får vara heligt längre.
Hur vi än vänder oss så vilar vår kultur, våra lagar och regler på budorden och vi lär oss oavsett om vi är troende eller ej redan som små att man ska behandla andra så som man själv vill bli behandlad.(kloka ord av just den killen som hette Jesus)
Är det jag som är gammaldags och tråkig?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.