Februari -07
Dagens fniss.

  1. Sixten hade precis ätit upp sin pannkaka med blåbärssylt.(Alla vet ju hur jävligt det kan vara att få bort såna fläckar.)Till min förvåning finns inte en enda fläck på hans dessutom hel-vita tröja. Jag hjälper honom till toaletten och upp på pallen för att tvätta munnen och händerna. -Å,titta Sixten vad duktig du var som inte fick någon sylt på tröjan,tjoar jag förtjust.Min son tittar ner på tröjan och hakan lämnar stora blåa spår på bröstet...
    Man får ju skylla sig själv,he he...
  2. Matildas matglada kompis var här i dag och "råkade" äta upp marsvins godiset...De är C-vitaminberikade åtminstone...



Forts. det kunde ju lika bra blivit någon annan...

Så jag fortsätter. Han kan ju inte komma undan så lätt.
- Om jag var kines då? Skulle du blivit kär i mig då?
- Jag vet inte. Han ler och bläddrar, försöker bara komma undan verkar det som.Agaton vaknar och jag går upp ur badet.Ovetandes om han hade älskat mig som kines eller med finlandssvenskt uttal. Det är ju så mycket bättre med en halvungersk rödhåring med östgötsk dialekt?




att det blev vi.

Det kunde ju lika bra blivit någon annan om jag pratat finlandssvenska

Han kom hem från jobbet lite tidigare i går kväll så vi hoppade i badkaret istället för att glo på TV´n. Han läser en Motorbörsen från förra sommaren som legat kvar i badrummet sedan dess och jag har långträkigt där jag sitter på min kant med Badskums-Byggare Bob irriterande nära mitt huvud. Hammaren fastnar i håret på mig hela tiden. Vi har inget att prata om just nu men som alltid har jag konstiga tankar i huvudet. Ibland måste man ju kolla om ens partner förstår en...
- Skulle du blivit kär i mig om jag pratat findlandssvenska? Jag säger det på den dialekten så jag låter som Snorkfröken.Eller Lilla My .Han tittar upp från sina bilar och svarar -Nej jag tror inte det.
Jag blir lite snopen för jag skulle ju velat ha honom trots finlandssvenskt uttal.
- Va faan menar du det?! Jag flinar osäkert.
- Eller jo det skulle jag nog.Säger han och ser tillbaka in i sina bilar.Jag vet att han bara vill slippa diskutera om detta han vill bara kolla Audipriserna från förra augusti.Men jag fick mig en tankeställare.Spelar uttalet så stor roll?



Veckans : " Det skulle jag inte ha gjort"

  1. Skulle inte sagt att jag vill sälja Agaton på Tradera, nu är han såld.
    Nej men det visade sig att han hade fått en framtand på natten. Och folk tror att jag är en hemsk mamma.
  2. Skulle inte ha sprayat Ajax på min älskling, gått till Öppet hus och låtit det torka in.Nu är där en fläck som enligt Katti ser ut som ön Madagaskar.(Min älskling är det nya köksbordet)
  3. Gett Kenny och Runar äpple med klistermärke på.Nu hittar jag inte klistermärket någonstans i buren.
    Fast marsvin tål väl det mesta?
  4. Anmält mig på en målarkurs för 400:- (det är en Odd Molly tröja på Tradera det...)



Själv är inte bästa frisör...
men varför var jag tvungen?

Jag är så hopplöst trött på mitt hår. Det är torrt och krusigt och jag bara uääää....vill klippa av det.Men förnuftet säger mig att både jag och min make lär bli ledsna om saxen tar allt till pagenivå. Jag har gjort det förr och ångrat mig bittert varje gång. Så vad göra? Jo man tager kökssaxen och klipper litegrann. Och medan man står där och leker frisör får man en ILLUTION av hur snajsigt det skulle vara med LUGG.Ny frisyr utan att allt hår försvinner.Toppen.
Så jag tar saxen och aktar noga att inte ta allt överhår som min man gjorde för två år sedan, när jag tvingade honom att klippa lugg. Det slutade med hårspännen i ett halvt år!Och nära på ett äktenskap.
Såå...noga och försiktigt klipper jag en lugg.Den börjar ta form...Hm...vad det lockar sig...hm just det jag permanentade det för några månader sedan...Oj det är ju inte så fint med lockig lugg?! Jag ser ut som en häst med vågig man.
Gud att jag aldrig lär mig.Det blir månader med hårspännen igen.Själv är inte bäste frisör,jag ska brodera en gobeläng med det visdomsordet och hänga det på väggen.Så jag inte glömmer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.