Februari -08
Rapport från servicehuset Parkvillan:

Nu har jag lagt löständerna i rengöringsbad,tagit på mig filttofflorna och smörjt mina liggsår med salva....helt enkelt laddat för ett nytt avsnitt av Antikrundan!
God kväll!



Jag knarkar åtminstone inte ....

Nu, mina damer och herrar, ska jag ge er det bästa tipset i La stada.....det är busenkelt och tar inte lång tid.
Håll i er, för här kommer det!

När ni kommer hem från dagis och fritids med gnälliga barn, tvättat händerna för att göra er redo på att laga mat....så börja med att öppna en Red bull....Drick den snabbt (det smakar helt okej)och sätt i gång med matlagningen.
Efter en stund märker du hur du glatt erbjuder barnen att hjälpa till. Du springer som en Duracellkanin fram och tillbaka för att snabbt hjälpa de små liven med allt de önskar.
-Utan att sucka och stönande uttrycka hur trött du är och att du inte har tiiiiid.
Man är liksom i ett slags rus! (hm...koffeinrus såklart), och det kanske inte är bra för kroppen det här om man tar det för ofta, men jag blev ÖSTERGÖTLANDS tålmodigaste,piggaste,mest pedagogiska(man kunde inte skriva pedagogiskaste),bästa mamma mellan klockan 16-17....nu börjar "the force" försvinna ur mig, och jag kanske borde ta en slurk till, för jag har lovat Sigge att bygga ett Legotorn som ska bli det "högaste" i hela världen?



Ny insikt, tråkig sådan.....

Jag såg henne på Tv i går och det var så självklart att det är så jag kommer att se ut, urblekt grånat föredetta rött hår.....fräknar som sakta förvandlats till åldersfläckar......risigt proteinfattigt hår som hänger i ansiktet för att dölja rynkorna.....Usch, jag blir så rädd när jag tänker på att jag kommer att se precis ut som Kristina Lugn när jag blir äldre.
Jag kommer att få prata snabbt som bara den så folk kan skilja oss åt.



Grrrrrr

Saker som gör mig irriterad:
  • När Matilda häller ut en hel flaska nagellack på sitt nya skrivbord.
  • När Sixten säger Jag är törstig-jag är törstig-jag är törstig-jag är törstig-jag är törstig-jag är törstig-jag är törstig, när man faktiskt är på väg att hälla upp ett glas åt honom och han fortsätter att säga Jag är törstig-jag är törstig-jag är törstig-jag är törstig.
  • När Agaton smyger in på toaletten för att leka med toaborsten.
Vilken tur att det är läggdags snart!



Schlagerkarusellen drar igång.

I love Europe.....vad ska man säga? Det är inte ofta jag skäms för Sverige, men i går kväll gjorde jag det.Trodde ett tag att det var Bayersk lördagsunderhållning från 1992.
Tur var väl att Amy Diamond gick vidare annars hade barnen brutit i hop totalt.



Vabba sucks.

Jag sitter här och kollar på Blixten Mc Queen för säkert nionde gången sedan i tisdags.
Hemma för vård av gnällig snorig febrig unge, och det enda som botar någorlunda är just den här filmen.
Jag längtar efter jobbet så det skär i kroppen, Barbro (kollegan vid skrivbordet brevid) varken gnäller eller gråter, och hon snyter sig själv vid behov.



Apropå Danmark....

Förresten.....även om man är dansk så är det väl lättare att säga HUVUDKUDDE än att säga HOEVEDPUDE?!? Varför ska de göra det så svårt för sig?



Mogens, den sura dansken.

Vi har haft en härlig weekend i Köpenhamn, jag har lärt mig dricka öl och bara det gjorde resan till en given succé.
Vi har ätit gott, promenerat hur mycket som helst, kollat i skyltfönster, pussats och letat parkeringsplatser.(Bara en p-bot på 600kr....)
Vi beter oss antagligen som idioter; för när klockan närmade sig 20.00 skyndade vi oss hem till hotellet för att kolla svensk TV.
Men let´s Dance är ju så bra!!! Lördagens film Göta kanal 2 inte lika roande, så 20.15 somnar jag och efter 12 timmars sömn så är jag som en nyutsprungen nyponros..laddad för den nya dagen!!! Och tur är väl att jag är utvilad för denna dag kommer att bli händelserik...Vi är på väg hem mot Helsingör, bara några mil kvar då vi får punktering!
Vi har lånat pappas fina nya glänsande BMW för att AC´n inte funkar i vår SAAB och den funkar tydligen så att det inte finns något reservdäck utan man sprutar in ett skum i däcket så funkar det igen såvida man inte fått ett jättehål. Och vi har just fått ett jättehål.
Det blåser som fan i Danmark och vi står på en väg utmed havet så det ska blåsa lite mer.Vi ringer pappa och gnäller och han ber oss ringa BMW assistance som i sin tur ber oss ringa något försäkringsbolag som lovar fixa en bärgningsbil åt oss. Vi blir stående i blåsten i två timmar innan en tjurig trött bärgningsbilsnisse kommer. Han pratar naturligtvis den snabbaste och mest oförståeliga danska som finns och efter att han ringt alla han känner och några till hissar han upp min pappas "dunderåk" och vi får tränga in oss i han inrökta knallgula springare.Medan han kör knappar han på en liten dator och flera gånger tänker jag att nu är det kört;han kommer krocka och jag, utan bälte i mitten, kommer att flyga ut genom rutan som en projektil.Mina minuter är räknade...fan va träligt att dö i just Danmark, skulle hellre göra det hemma känns det som.Han är gnällig, bärgar nissen, som jag döpt till Mogens, (för det är ett danskt namn)och då och då brölar han irriterat:-For hilvede!!När inte datorn gör som han vill. Det känns lite som Mogens hellre vill va hemma och dricka öl än att skjutsa två svenskar till en däckverkstad.Tillslut hittar han en som är öppen och vi får hjälp av en som är glad och trevlig, samt skicklig på att laga däck.Jag döper honom till Preben och lovar mig själv att aldrig mer åka bil utan reservdäck.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.