Januari -08
Vad jag lärde mig vid middagsbordet i dag:
  1. Att Victor Jakobsson har slagit ihjäl en räv med en pinne.(Tveksamt, men som den goda mor jag är,nämnde jag bara att det inte var särskilt snällt gjort.Räven blev nog ledsen?)
  2. Om man sitter bredvid någon som säger samma sak som en själv SAMTIDIGT så ska man slå denne på axeln och säga:-Smurf! Du är skyldig mig en läsk!
Ja, det var nog allt....tur att man har barn så man håller sig á jour.



Mina ålderstecken:

  1. Kan inte missa Antikrundan
  2. Börjar uppskatta orkideér mer än sex
  3. Slänger mig med uttryck som "jag minns när Lennart Hyland hade Godmorgon Sverige"
  4. Önskar mig just nu en fårskinnsfäll mest av allt.(Grafitgrå)
  5. Klarar inte av att lägga in brödpåsen i skafferiet utan påsklämma.



Ett tips för kyrkoarbetare:

OM er chef (kyrkoherden) frågar vad man kan göra för förbättringar; så svara INTE "Kortare predikningar, eller inga alls".
Inte ett snabbare sätt att få löneförhöjning precis?



Tantvarning vid fönsterbrädan.

Usch jag har kommit på mig själv med att jag håller på att bli tant. Om nio dagar fyller jag 32, och det är väl ingen fara direkt (en siffra liksom) men det är mitt nya beteende som börjar skrämma mig. Om jag inte byter en blöja, matar en unge, bryter ett slagsmål, betalar räkningar, lagar mat, fyller diskmaskinen eller är på jobbet så har jag hittat en ny syssla.........
Jag går runt och tittar ut genom fönstret (som om det skulle hända nåt, hallå! senast det var något i Heda, det måste väl va när kungen red på Eriksgata)samt TAR HAND OM MINA ORKIDEÉR.
Jag duschar dem (jo det är sant) pillar bort fula blad, dammtorkar blad, planterar om (med bara den bästa orkideébarken såklart, de är ju mina bebisar) Jag till och med pratar med dem.
Jag: - Men oj, vad du har växt...i morgon slår kanske knopparna ut på dig.....
Den prickiga orkideén:- ???
Jag: -Men oj, du behöver ju en längre blompinne så inte rullgardinen mosar dig!
Den vita orkideén från syrran: -Sluta snacka med mig, jag är en blomma pucko.



Är det så här det går till på Dramatens repetitioner också?

Filippa, Matilda och Sixten har suttit hela dagen och målat "jätteläskiga" masker som de trär över ansiktet. Det är fula ansikten med spindlar, maskar, ärr och plåster på i alla färger som tänkas kan. Nu, 25 minuter innan mannen kommer he från jobbet håller de på att planera en skrämselattack inför hans entré. Det är generalrepetition på hög nivå:
Filippa: -Men Matilda, du förstör nu...sätt dig bakom byrån istället!
(Matilda lyssnar inte)
Filippa med ännu skarpare röst:-Men Matiiiilda!!! Du syns där, då kommer pappa se dig på en gång ju!!!!
Matilda:- Pissapa!Pissapa!
Jag:-Matilda passa dina ord!
Matilda:- Men Filippa bara bestämmer!
Sixten:-Jag äj en farlig spööööööke!
Jag et blir roligare om ni lyssnar på varann och låter alla bestämma. (Det är inte för intet man har en syster som är doktor i pedagogik)
Filippa:-Men hon syns ju där, mamma hon förstör ju för vi ska hoppa fram från ett ställe där vi inte syns, annars ser ju pa......
Matilda issapa!
Jag:- En gång till och du går upp på ditt rum! (pedagogiskt??? Frankly I don´t give a damn)
Sixten:-Pappa kommer nu!!
Filippa får spader och springer som en yr höna efter ett gömställe. Matilda sätter sig mitt framför dörren med armarna i kors för att riktigt synas, så inte pappa ska bli ett dugg rädd eller överaskad.
Filippa börjar gråta bakom byrån.
Sixten:-Jag baja skoja!!!
Jag:-Matilda nu går du bort från dörren, vill du inte vara med så ska du inte förstöra för de andra!
Matilda:-jag tänker aldrig vara med!!!
Filippa et får du inte heller!
Matilda:-Uääääääääää! (stortjuter)



Hallå jag har nåt att säga:

Nu råkar jag vara lite på lyset, men jag blir faktiskt riktigt upprörd och, ja, lätt förbannad, över det faktum att TV 4 visar "Mimmi och Reine i fjällen" det är fan i mig katastrof!!! Hallå!!! Det är 2008!!!!!



Flum på huvudkudden i går natt.

Hej Gud.
Det är jag igen...du vet jag som bor i Heda. Nej, inte hon med skäggväxt utan jag som bor i det andra vita huset, ja, just det, jag som brukar be om grejer.
Ja jag vet att det är det jag alltid gör, å så glömmer jag bort att tacka för grejer som är bra......men nu var det det här med mina munsår. Jag har bett om det förut och ja...med tanke på vilken "power" du har så borde väl inte det vara så himla påfrestande om du bara trollade bort dem lite snabbt? ja menar, hallå, det handlar omtvå blåsor bara, men allvarligt Gud, de håller på att ta livet av mig....
Mmmm, du flinar och tycker att jag sjåpar mig, men har du själv haft såna här variga kratrar någon gång? Jaha? Har du ingen mun? Okej, förlåt då, jag trodde att du hade en....Du...när jag ändå har dig på tråden....du vet den där väggen som jag vill få upp i grabbarnas rum? Har du inte lite tid att sparka min man i arslet så han börjar någon gång?.........
Jaha, så du menar att om han har ont i arslet så kommer det ta längre tid att få upp väggen?
Jo, det kan tänkas, men hallå, kan man få nån hjälp av dig? Nähä? Du har fullt upp i Darfurprovinsen? Okej, jag ger mig, de har det "lite värre", men sen, när du är klar där då? Amen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.