Mars -08
Hjälp!

Jag har fått en klottrare i huset.
Så fort man tittar bort slår han till, men även mitt framför ögonen, i syfte att provocera.
I söndags ritade han på en hel vägg i sovrummet, i går på vardagsrumsbordet och köksgolvet, och i dag på köksbordet;mitt älskade vita bord med stålben, min älskling med den släta ytan och ovala sensuella formen som befriade mig från furun, min fasta punkt,min riddare, min vän och min starka ......hm...nu kanske jag överdrev?
Men upprörd blev jag.
(Tur att Ajaxsprayen är effektiv).

I skrivande stund:

Matilda: -Mamma!!!!! Agaton har en penna igen!!!!
Jag, i lätt panik: -Stoppa honooooom!!!!!!
Filippa: -Jag har den!!!!!!!!



Inte EN pralin till!

Jag håller på att dö här i soffan.
Halvligger med gylfen öppen och magen blottad som en uppjäst bulldeg.
Det rinner ut toffe ur näsan på mig snart, så mycket godis har jag proppat i mig.
Men är det påsk så är det, tur att det bara är en gång om året.
Nu ska jag ta en Samarin, det hjälper ju på Tomten som ska genom skorstenen i reklamen?



Gnägg

Jag har gjort det igen.
Alltid så här på vårkanten tröttnar jag så på mitt långa stripiga,slitna och näringsfattiga hår.(Tänk Kristina Lugn å ni fattar)Jag antar att det är brist på vitaminer och en duktig frisör som gör att jag tröttnar och får utbrott.
- Klipp det!!! Snälla!!! Jag bönar och ber till mannen som en unge vid godishyllan på Ica.
Han vägrar först (minns alla gånger han misslyckats och fått skäll).
- Du behöver bara ta topparna, kom igen!
Jag fortsätter tills han ger sig.
Nöjd sitter jag framför Tv:n medan han påbörjar min makeover samtidigt som han försöker följa Pimp my ride på MTV.
Han tar topparna, jag går till spegeln.
Ser ingen skillnad.
Går tillbaka och beordrar honom att ta lite till.
Varför inte klippa lugg också?,blir det inte bra finns alltid hårspännen.
(Ja, jag vet, jag lär mig ALDRIG.Jag måste vara allvarligt störd.)
Blir nöjd första fem minutrarna ungefär, tänker att jaja, det växer ut om jag inte trivs i lugg.
Men nu, som alltid, två dagar efteråt undrar jag VARFÖR jag är så JÄVLA DUM.
Det är som jag måste göra det här tvångsmässigt varje år, lagom till påsk typ.
Jag ser ut som en häst, precis på pricken.
Det finns risk för att socialen ringer hem och ifrågasätter varför vi låter ett fullblod skjutsa barnen till dagis.
Fast det kanske är bättre än att sätta Kristina Lugn bakom ratten?



Positiva Stina är i farten.

Just nu skulle jag bara vilja ligga i soffan med ett täcke och kolla oavbrutet på 6 timmar "Nord och Syd" utan att någon stör, med en skål yoghurt-vetekuddar (känns nyttigare än vanligt godis).
Tänk om man kunde stoppa in hela familjen i en liten byrå och plocka fram dem när man känner för det....Men nu är det ju inte så det funkar utan jag ska med min svidande magkatarr försöka stryka världens största berg av tvätt.
Beräknar vara klar lagom till Melodifestivalen börjar i kväll,och jag menar det här; jag menar det verkligen; OM Christer Sjögren vinner måste jag flytta till ett annat land och byta medborgarskap.Usch vad jobbigt det blir med att byta skola och språk för barnen,Filippa kommer att stå på någon skolgård i Frankrike där de andra barnen kastar Baguetter och Brie på henne och skrattar åt henne för att hon kommer från samma land som Christer, och vi som måste hitta nya jobb.....nej...det kanske är bäst att stanna kvar här även om han vinner?



Här ställs det krav!

Filippa: - Mamma jag önskar att du var en kändis.
Jag: - Jaha,varför det?
F: - För att det skulle va så coolt!Alla skulle tycka att min mamma var häftig då.
Jag: (I min enfald) - Så jag är inte häftig som jag är då?
F: - Nä, typ verkligen inte.
Jag: - Vem skulle jag va då?
F: - Rihanna.
Jag: - Du går och lägger dig tidigt i kväll. Och ingen glass till efterrätt!



Hmmmmmm...har ni tänkt på det va?!?

Varför känns det som om det är måndag oftare än tillexempel fredag eller lördag?
Jag tycker att jag för det mesta vaknar upp på morgonen och upptäcker att det är måndag, helt seriöst.Det är nåt skumt med det där....kanske en hemlig kupp mellan högt uppsatta politiker och almanackstryckare?



Psyket nästa????

Jag står i en skitig fabrik. Det luktar olja och metall.
De som jobbar där har bruna kepsar på sig, och snickarbyxor över vita linnen.
De ser ut som man gör på filmer från förr i tiden, arbetarklass från 20-talet liksom....
De tillverkar bildelar till den första T-Forden som serietillverkas.
Om de inte jobbar tillräckligt fort får de stryk av proffsboxare som står vid de löpande banden och kontrollerar arbetarnas arbetstakt.
Jag upptäcker att de gjuter ihop bilens ram på ett väldigt underligt sätt, de gör ena sidan av gjutjärn (astungt) och andra sidan ramen av aluminium (rena rama motsatsen, ja det hajjar ni va?) ,och jag förstår ju att det kommer att välta åt det tunga hållet när bilen blir klar, folk kan ju tom. komma till skada!
Men jag vågar inte göra nåt för boxarna ser ju totalt livsfarliga ut......
Jag vaknar till, och tänker "konstig dröm", somnar om, och drömmer vidare att jag är i Gammalkil, fast det är regnskog,(och det brukar det inte finnas där). Jag gömmer mig i skogen för jag vill inte att indianerna ska få tag på mig. Jag hör hur min pappa står med sin trimmer och fixar till det höga gräset i trädgården, men för att ta mig fram till honom måste jag smyga så jag inte blir tillfångatagen av de galna köttsugna indianerna.
Hur det slutar vet jag inte, för en indiankvinna med bara bröst går förbi med ett barn på ryggen och hon går förbi så nära att jag känner hur blodet fryser till is på mig, så rädd är jag.
Sen vaknar jag igen och det är gudskelov morgon, i Heda, utan regnskog, utan pryglade arbetare på bilfabrik, det är bara jag, och en skäggig välbekant man där.
Någon som kan tyda de här tok-drömmarna?!?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.