November -07
Dagens fördom

Dagens fördom a´la Linda Furman:
Man kan se på en människa att han eller hon är kamrer.
Det ligger som en grå aura över dem på nåt sätt....
OBS! (Detta gäller inte kamrern på mitt jobb, hon klär sig både i rött och blått!)



Mitt barn, en blivande riksdagskvinna?

Filippas förslag till ny reglering av fortkörningsrutiner:
Om man åker för fort och blir stoppad, ska polisen säga Aja baja, sen får man åka.
Blir man stoppad en gång till DÅ får de ge böter, men bara typ 100 kr.Eller 50 kr, man måste ju ha råd att åka till Busfabriken med sina barn också.



Dagens tips:

Hej alla mina vänner, här kommer ett tips från mig till er alla:

OM era svärföräldrar en dag står med en film i handen som de tror är en hederlig gammal westernfilm, och det står "Brokeback mountin" på DVDfodralet, så bör ni stoppa dem i tid innan de sätter på filmen.
Det kan lätt bli en genant stämning i soffan (särskilt om de är pryda katoliker)
Tjipp!

/En som varit med förr

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.