Oktober -07
Två vänner samtalar i telefon....

Jag har pratat med en vän i telefonen i dag, som också har barn.
Eller, det är just det jag ska komma till: vi pratar inte MED VARANDRA, som meningen var:

Jag, med luren i örat: - Sixten, ät nu...men ät bara halva då...här (jag delar portionen i två delar)...så här är Blixten Mc Queen, och där är Bärgarn, vilken av dem vill du äta? Mc Queen? Ja, men då äter du den då....
Min vän (också med luren i örat): - Maja, inte äta clementin nu, det får du efter maten. Neej, Maja,först äter vi maten, vad vill du dricka?
Jag: - Bara tre skedar då, så många år som du är....
Ett...bra! Tugga nu!
Vännen: - Maja, sitt ordentligt på stolen!
Jag: - Två... vad duktig du är... såja...
Vännen: - Nu får du äta kycklingen också....
Jag: - Tre! Bra gubben! Det där gick ju utan problem, det var väl inte så svårt?!
Vännen: - Ska du se på Pytte sen? Vill du det Maja?
Jag: - Nu går du och tvättar händerna och munnen!
Vännen: - Men vi hörs imorgon Linda! Hajdå!
Jag: - Ja det gör vi! Hejdå!

Hm... man kanske skulle kunna få rabatt från Telia, eftersom man liksom inte utnyttjar deras tjänst? Man håller ju liksom bara i luren och pratar med sina egna barn... Gud va konstig man är....



Happy birthday!

Min mamma fyllde 65 i dag. Att åka och fira henne är som att veta att man måste smörja in hemorojjderna med salva fast man inte vill.
Det måste bara göras, men man drar sig för det.
Så tog jag fram salvan och gjorde det i allafall.
Och det slutade i succé!
Efter Absolut Vodka-provning känns allt toppen! Och hon har inte ångest över sin stigande ålder heller, som hon brukar (men det är för att hon just nu är för full för att minnas!)
Tack Herre, för att du visade oss konsten att jäsa druvor och potatis!



När musen blev arg.

Det är inte lätt att jobba som Busfabriksmus, klädd i en väldig muskostym med hängslebyxor, svans och ett huvud som skulle få Astrosmurf att dö av avund.
Jag hade den stora glädjen att träffa honom i går, och jag fick verkligen se hur hårt han slet i sin antagligen väldigt varma utstyrsel.
Han började med att plötsligt glida in i lokalen, han kom från ingenstans liksom, och plötsligt var han bara där.
Som en rockstjärna gled han fram och vinkade till barnen som blev alldeles till sig av glädje! En del blev rädda och backade undan (jag förstår dem) men de flesta ville komma fram och ta i hand.
Musen var glad och trevlig, lät ungarna få känna på honom. Han hade dessutom en BODYGUARD, i form av en civilklädd kvinna som vaktade hans svans noga, så ingen skulle rycka av den typ.
Plötsligt kommer det fram ett helt gäng av ... låt oss kalla dem "föreningen vi som bär sjal.se"
Det var en hel drös av framfusiga barn som inte alls charmades av musens närvaro.De började knuffa och buffa på honom, försöka att hoppa upp och slå av det gigantiska mushuvudet, dra i hans eländigt sydda snickarbyxor.
Jag ser hur musen sakta men säkert förvandlas från trevlig och "folkkär" till en barnhatande gnagarmaskin.
Jag hör honom morra och med gnisslande tänder be dem sluta. Rösten försvinner lite under det stora stoppade huvudet, men ilskan hörs tydligt.
Bodyguarden har fullt upp med att fösa bort dem från sin stackars kollega, som alldeles säkert är väldigt svettig vid det här laget.
-Men låt bli att slå på huvudet! fräser musen till en av ungarna som verkligen gör sitt bästa för att reta upp Busfabrikens annars så charmiga maskot.
Jag sitter i en soffa och skrattar tyst för mig själv, DET ÄR VERKLIGEN ROLIGT ATT VARA PÅ BUSFABRIKEN!



En idé för Fritidsresor:

Ni har alla sett Fritidsresors reklam på TV va? Det är två glada föräldrar med två glada barn som lattjar i poolen på nåt varmt ställe för att liksom visa hur härligt det är att vara på semester med just Fritidsresors resebyrå..... Jag utgår från att hela den glada familjen får betalt för att se så där lyckliga ut, samt för att hoppa i poolen, och jag tycker att det är en gåta att reklambyrån som fått uppdraget av f-resor inte ringde hit, hem till min lilla familj och frågade om vi kunde ställa upp. Alltså vi hade gjort det GRATIS och med ännu gladare miner! Jag hade tjoat där i vattnet som den gladaste morsan i hela världen, Filippa och Matilda hade slickat på varsin glass (som jag kunde betala själv åt dem) och de kunde ropat -"ååå vilken gooood glass! Det är bara Fritidsresors egna hotell som har sån här goooood glass"! Sixten kunde ha ropat från sandstranden att -"så häj bja sandslott kunde man inte bygga på Apollos strand!" Agaton kunde sova i en hängmatta i skuggan och min man skulle viska till kameran att "det är första gången han sover middag så här rofyllt, det måste vara Fritidsresors friska havsluft som gör det"....OCH VI HADE GJORT DET GRATIIIIIS!!!!!!!!



Man lär så länge man lever?

Vad jag lärt mig den här veckan:
  1. Att man inte ska välja en dammsugare på grund av att den är "söt".
  2. Att inte döma en garderob på förhand, den kan visa sig vara en klippa.
Hmm....det var nog inget mer, jag är kanske fullärd nu?!?



Tjoho för garderober!!!!!!

Jag: - Ja men vi tar väl den där jävla garderoben då.
Han: - Men det är väl dumt att köpa den om du inte tycker om den?
Jag (ännu surare) det är en gåta att världens största möbelvaruhus inte har fler garderober att välja mellan... det kommer att se ut som vi ställt en stor jäkla orgel mitt i hallen. Folk kommer vända i dörren för att de tror att de kommit till kyrkan!
Han: - Men nu tar du väl i? Vad är det för fel på den?
Jag (snart gråtfärdig, eftersom jag vet att vi MÅSTE ha en garderob):
- Den är stor och fyrkantig, inget händer, det är bara dörrar och handtag, dörrar och handtag, bläää.
Han (med bedjande ton): - Mmmen...det brukar ju va dörrar och handtag på garderober?
Jag: - Det vet jag väl, ser jag ut att vara dum i huvet eller?!
Sixten: - Jag har kissat på mig.

Imorgon ska vi bygga ihop 2 meter kyrkorgel, synd att det inte går att spela på den....

Kommentarer

A-K:

Jag skrattar ihjäääl mig åt ditt telefonsamtal!! Skitbra!

2008-10-14 @ 11:34:32

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.