September -08
Idag hände det här.

Den utarbetade församlingsassistenten svänger snabbt in med bilen i parkeringsfickan utanför posten.
Ett viktigt brev ska läggas på lådan innan hon ska vidare. När brevet dimpt ner i lådan vänder sig assistenten om och ser sin bil rulla. Eller först tror hon att hon ser i syne, hon är nog bara stressad.
Men nej, BILEN RULLAR FAKTISKT!!!!!! Och framför står en silvrig flott Peagout av nyare modell.
-JÄVLAAAR!!!!!!! Gapar assistenten så högt att de som är inom räckhåll tydligt hör hur en av kyrkans representanter beter sig.
Hon kastar sig fram, sliter upp dörren och får tag i handbromsen, ca 4 cm från att ha rullat in i den framförliggande bilen.
Another day at work som man säger i min business.



Ny insikt-bitter insikt.

Vet ni vad jag gjorde härom dagen på Adelövs marknad?
Jo, jag gick fram till en T-shirtförsäljare och frågade; citat:"skäms du inte att stå här och sälja tröjor med trycket "så går det snickarjävel".
Det gjorde inte den skånska knallen.
Och jag knallade därifrån, med den nya insikten att jag börjar bli gammal. Som en gnälltant.
Hade jag bott i ett hyreshus med gemensam tvättstuga så skulle det va jag som stod för lapparna om filtret i torktumlarna som ska rensas.

  "-SKÄMMES!"

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.