Att piska mattor.
Hörrni jag har kommit på en grej.

Det här med mattpiskarställningar och att piska mattor överhuvudtaget.....är inte det totalt ute? (Sista personen jag såg göra det var Lillebrors Mamma i Karlsson på taket.)

Har ni sett någon som piskar mattor senaste tiden? De som tillverkar mattpiskarställningar...hur många behöver de producera per dag för att uppfylla efterfrågan? Eller har de slutat att göra dem helt? Var köper man en överhuvudtaget.... på järnaffären eller? Och har vi i så fall slutat göra rent våra mattor, skakar vi dem bara lite nonchalant på trappen och så tycker vi att det duger? Ja frågorna är många, det här tål att tänkas på. Glad Valborg på er.



En raritet.

Kommentarer

Marie:

Är det nu jag ska hålla tyst om att jag äger och använder en mattpiska ....?

2009-04-30 @ 16:27:37
fru furman:

Men Marie, du köper pelargonsticklingar på Tradera, du är ett unikum. Ett gammaldags unikum, fast ett trevligt sådant.

2009-04-30 @ 16:52:27
Gustaf:

Tur det finns Google.



http://www.blidsbergs.se/

I tradition sedan 1946.

Däremot står det inget om hur många de säljer. Eller om de används...



Kanske vi borde skramla ihop till en "40+"-present till trevliga Marie, så inte västgötsk tillverkar-tradition går i graven...



Glad Valborg på dig med, inte ofta man kan titta på brasan i skjorta och kortbyxor: 20 grader kl 20...

2009-04-30 @ 20:57:33
fröken Elin:

Marie, jag har också en mattpiska. Förra veckan bad jag Bonden att han skulle svetsa ihop en mattpiskarställnig till mig.... Men pelargonsticklingar håller jag ej på med, men jag övervintrar förra årets pelargonier!

2009-04-30 @ 23:40:51
A-K:

Men åååh, så lustigt! Jag pratade just om dessa ställningar idag! Jag vill ha en, bara för att den skulle passa så bra i miljön här. Och en mattpiska har jag men har piskat över altanräcket hittills.

2009-04-30 @ 23:46:26
Ringrostiga webbhamstern:

Elin, antar du tänkt på att den måste(?) va rostfri... Så antingen blir mtrl apdyrt, eller så åker du/bonden på galvning oxå ;-)

2009-05-01 @ 00:20:51
Flygvärdinnan:

Jag har en! Som skulle vara jävligt bra att piska vår ryamatta. Som ligger under bordet i vardagsrummet och gömmer saker och brödsmulor och kulor och glasspinnar och fan och hans moster. Som sagt, den skulle vara perfekt till att hänga upp ryan på om det inte var så att den stod allra längst in i förrådet och var full av vinterjackor och sånt. Den används alltså som klädhängare. Och mattan är chipsig och hemsk, men det man inte vet...

2009-05-01 @ 08:04:02
fröken Elin:

Ang den apdyra mattpiskarställningen: Bonden brukar ordna det mesta jag vill ha. Att han sedan utöver lantbruket jobbar heltid på en metallindustri kanske underlättar... ;-)

2009-05-01 @ 11:58:50
Erika:

Jag piskade en matta igår :-)

2009-05-01 @ 22:20:46

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.