Dagen D
I dag händer det.
Mästerkocken och hans familj kommer hit och vi SKA BJUDA DEM PÅ MAT.
Jag sa: VI SKA BJUDA DEM PÅ MAT.
VI. SOM ÄR BÄST PÅ ATT HANDLA PIZZA OCH ÅKA TILL MC DONALD'S.
VI SKA BJUDA DEM PÅ MAT. Jag sov ganska bra i natt trots detta, möjligtvis att jag vaknade med nåt ångestvrål några gånger, men inte värre än så. Jag är redo. Jag menar, om inte annat kan de ha något att skratta åt efteråt, ja för många år framöver?
Tänk när de blir gamla och sitter med sina käppar på nån parkbänk och tänker tillbaka på vår sega tjälknöl. Hur de hade fått byta ut sina plomber efter sitt besök hos oss. De kommer att skratta gott åt det medan de matar ankorna med sitt egenhändigt bakade bröd med soltorkade tomater och mozarella. Hey, jag kan bjuda på det liksom! Till maten har jag gudskelov ett vin som man inte behöver skämmas över. Tur att man inte behöver tillverka det på egen hand.... 


Kommer du i håg Furmans otroligt sega tjälknöl som vi åt 2009, hahaha!?!



*Det ska bli jättetrevligt att träffas, vill jag bara påpeka....

Kommentarer

Markattan:

Man kan ju alltid skylla på att man varit förfärligt sjuk, om det skulle gå åt skogen med maten. Fast det tror jag inte händer, och som sagt, roliga minnen är inte att förakta. Lycka till önskar

Markattan

2009-04-04 @ 13:09:09
Gustaf:

Smaklig spis. Och, ett gott vin räddar som sagt det allra mesta. Sällskapet är väl bara det toppen :-)

2009-04-04 @ 18:00:14
Äjj-Käjj:

Ja, det där blir ju bra vad som än händer. :-)

2009-04-04 @ 21:20:56
fru furman:

Mästerkocken och hans frus yngsta lilla plutt hade fått öroninflammation, så vi panikinbjöd en familj i vår socken och det blev så lyckat att fru Furman nu sitter i sängen och sjunger "I was made for loving you baby" (troligen Kiss)

2009-04-04 @ 23:33:44
Gustaf:

Haha, slutet gott!

Undrar jag vad du kommer å sjunga efter DEN kvällen sen framöver... "Dressed for success"? Eller "It takes a fool to remain sane"?

2009-04-05 @ 01:27:44

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.