Lägesrapport
...från jobbet.

Allt är som det ska, fan, jag har ju saknat det här märker jag! Gamla tanter som ringer och frågar om det är någon gudstjänst just idag, helst "as we are speaking" (de är ute efter snabba kickar: "Ge mig en gudstjänst nuuuu"!)..... Kollegan med sin inbyggda mat och sovklocka - Skalman ligger fett i lä. När visarn står på 11.55 börjar tarmen vrida sig som en mask på torr brygga. "Jag mååååste ha maaaat, nu springer jag till min matlååååda"!!!!!!

Webradion är på så man kan lyssna på alla sommarpratare utan att avbrytas av att någon bajsat, slagit sig, tycker att de andra tar för stor plats i soffan, inte hittar Blixten Mc Queen eller vill ha vatten.

Jobba is tha shit, så är det!

Kommentarer

fröken Elin:

Vill du veta en sak? Jag var på jobbet idag, för att förbereda mig lite. Jag hatade det inte, det kändes ok. Hade glömt att jag hade städat så fint innan jag gick hem. Sen var golvet nybonat, och det har jag tjatat om i ett år.

2009-08-03 @ 19:45:00
Flygvärdinnan:

Jag vet FF! Man ska ha ångest över semestern istället ju!!!Krav, krav, krav! Fan vad skönt att läsa detta, då din ångest så sakteliga började smitta av sig på mig! Tack Fuman, på riktigt!

2009-08-03 @ 22:22:47
Flygvärdinnan:

Furman. Inte Fuman.

2009-08-03 @ 22:23:27
Flygvärdinnan:

Eller, Puman. Men inte Fuman iallafall.

2009-08-03 @ 22:24:31
fru furman:

Aahahaha! Puman, jag ska byta namn till Linda Puman! Tack flygis...det känns hel-rätt. (tills någon amerikan ska uttala det och säger puu-maan och då låter det som poo-man.Inte lika smickrande.)

2009-08-04 @ 08:53:06
fru furman:

fröken Elin, vilken tur att du inte hatade det, för du vet väl att du ska ha barnen varje vardag ända fram till december, förutom v. 44!?! Hehehe....mohahahahaaa! ;-)

2009-08-04 @ 08:55:12

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.