Den har inga spenar!


5:e gången sedan i lördags. Nu var jag förbannad, nu fick det räcka!

Med barska steg i mina gula crocs (tänk Clint Eastwood i "den onde den gode och den fule" eller vad den heter.) skulle jag nu ta tag i kojäveln en gång för alla. Enough is enough! Hon hade börjat slita av de goda äpplena från trädet och stirrade samtidigt på mig med uppkäftig min.

-Bort med dej kojävel! Gormade jag argt, och i vanliga fall brukar den (för det är alltid samma, de andra står fegt bakom staketet och kollar beundrande på sin "tuffa" och "modiga" kompis. Jo iallafall...i vanliga fall brukar den bli skraj och med ett brak rusa tillbaka genom skogen eller helt sonika hoppa tillbaka över staketet. Nu börjar hon bli varm i pälsen för hon tar några steg fram mot mig. Frustar genom sina näsborrar och stampar med sitt ena ben.

Filippa står på trappen och ropar förskräckt "mamma, det är ju ingen ko!!! Den har ju inga spenar"! Jag stannar upp i min ilska och ser hur "kon" sakta fortsätter mot mig. Det är inte många meter mellan oss och jag tänker att jag får klättra upp i vårt 2,5 m "höga" äppelträd om det blir värre.

Fasen den har verkligen inga spenar, och hornen är lite större än vad Mamma Mu har i böckerna. Jag backar och tjuren som jag nu vet att det är, fortsätter att äta äpplen. Nu jäklar, nej det är mina äpplen. Jag är inte klok så jag tar ett språng mot den och gastar allt jag kan och då springer den. Min kropp pumpade adrenalin.

Nu har vi "lagat" stora delar av staketet eftersom den rev ner flera stolpar.

Han som äger tjurarna bor på ett ställe som heter Mossen eller Möösen som de säger i min kommun. Det är som en stor torvslätt med hus som liksom håller på att sjunka ner i dyn. Alla byggnader är snea och bland träden står gamla rostiga bilar och maskiner. Man ser aldrig någon människa där men man vet att de finns. Tänk er såna där träskmänniskor i amerikanska skräckfilmer. Har ni sett  "Wrong turn" eller "Texas chainsawmassacre" fattar ni vad jag menar.  Han svarar inte på telefon när man ringer och man har ingen lust att åka hem till honom, nej det har man inte. Den som äger hagen är inte roligare han, en suputbonde som helst dricker öl med polsk svart arbetskraft och han engagerar sig föga i frågan om rymmande djur.

Hey, who's to blame?! Klart det är roligare att pimpla öl än att laga staket, det fattar man väl?!?

Kommentarer

Vickan:

Oh My God!! Du är modig du Linda!!

Ha ha ha, synd att inte Filippa filmade , det skulle vart youtube material det!!

2009-08-20 @ 11:32:02
Kerstin:

Ko med bara en spene....? (oops, litt på kanten här)

2009-08-20 @ 15:14:31
Äjj-Käjj:

Oh, herre! Var det en TJUR vi jagade?? Jag dööör, så jäkla kul! Tur att vi hade fått i oss lite...

2009-08-20 @ 23:25:14
marcela:

Bra jobbat!

2009-08-21 @ 08:49:01
Ting:

Kill him!

Har de inte koll på köttet så kanske de inte ens saknar det?

Så kan vi ha värsta blogg-grillpartajet!

2009-08-21 @ 18:41:36
Ann-Sofi Brax:

Du vet att Möösen kallas för Twin Peaks också :))

2009-08-24 @ 21:25:01

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.