Trevlig bussresa!
Här är man snäll. Svenska kyrkans unga sitter på pengar och församlingsassistenten tycker att barnen ska få glädje av pengarna. De är inte till för att växa på kontot, de är till för våra medlemmar. Således blir det en resa till Kolmården imorgon för alla medlemmar och deras familjer. Kul. Bra. Fint.

Alla familjer har fått anmäla sig, vart de ska kliva på bussen och hur många de är. Bra.

Nu har telefonjäveln ringt hela kvällen. Här är ett axplock - och jag överdriver inte.

Rrrrrriiiing!

-Vi hade anmält 8 personer.
-Ja?
- Men nu ä mormor sjuker.
-Jaha?
-Så får Ouille bju mä sä en kömpiss frå fotbollslaget i Vädersta'?
-Ja alltså, om mormor är sjuk och inte kan åka med så får väl Rille ta med sig en kompis då. Vi har ju avsatt 8 platser till er familj, och kompis eller mormor spelar ju ingen roll för oss.
-Å så ärä ju så att ja har ju masser mä gården å göööra, så ja hinner inte hällär mä. Kan grannens fru följa mä iställät?
-Ja alltså ni har ju som sagt 8 platser och ni skickar med vilka ni vill på dem, jag kollar inte upp legitimation, haha!
(låt mig äta upp mina kräftor och ring inte klockan 20.00 en fredagkväll, för jag vet var du bor och jag är inte sugen på att prata med dej.)
-Sen skulle äldsta pöjken göra nåt annat...
-JA MEN SOM SAGT: GÖR VAD NI VILL MED PLATSERNA!!!
-Ja, vad bra, för han skulle göra nåt mä sina kömpisar, så går det bra om brorsans fru följer mä? Hon hade haft det jobbigt sista tiden och ville mä. Men ho skulle ringa imörrnbitti å säje om ho skulle mä.
-GAAAAH!!!!

Rrrrrrriiiing!
-Vi har ju anmält oss till Kolmården imörrn.
-JAAA?!?
-Mään nu undrar flicka min om ho får ta mä sej en kömpiss till? Ällär får dä inte plats? Ja tänkte att jag ouinger å koller om dä finns kvar platser.
-Ring bussfarbrorn, jag vet inte, du får ta det med honom. Jag sitter och äter kräftor och vill inte prata med fler nu. Låt mej va för fan. Dra åt helvete.

Nej så sa jag såklart inte, jag jobbar ju för kyrkan och älskar alla och envar.




Kommentarer

Gustaf:

Du sa det inte till just den.

Men nästa som ringer lär få sig... (kolla bara vem det är innan du hojtar så det inte är svenska spel eller nåt... Eller ta lite mera vin så bliru så snäller å beskedlig. Eller inte.)

2009-08-28 @ 21:33:28
Happy flyer:

Åh, gud vad du är rolig!!!!

2009-08-28 @ 21:41:13
Flygis:

Och just det ja. Du är jävligt snygg i din nya frisyr!

2009-08-28 @ 21:44:22
fröken Elin:

Nämen, har du inte förtroendetid i ditt jobb? Det har jag. Jag älskar särskilt mycket att ha det kl 06.30 på morgonen. Och att mitt mobilnummer finns på hitta.se. Nu ska jag ringa till dig och fråga om inte Fröken får följa med på utflykten. Jag delar ju ändå ut papper om denna aktivitet. ;-)

2009-08-28 @ 23:26:27
Helena m. 4:

ha ha ha ... om inte barnen sov i rummen precis här bredvid skulle jag asgarva så hela området hörde ... Kan liksom se de som ringer framför mig - en inte helt vacker syn ...

2009-08-28 @ 23:29:56
Ting:

Får jaaaag fölla mä?

2009-08-28 @ 23:34:00
Tigerlilja:

Din fonetiska östgötska är så bra! Jag hade en lärare som sa att om man frågar om folk brukar gå på toaletten skulle rätt många kryssa 'vet inte'.

2009-08-29 @ 11:00:28
Äjj-Käjj:

Iiihhhh, så roligt! Jag har har läst det här tusen ggr nu och det är fortfarande lika roligt!

2009-08-30 @ 23:05:08

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.