Tränar Göteborgs-vett
Jag får fint besök i morgon. Självaste Äjj-Käjj kommer hit med sina tre söner.

Hon är en av de på alla miljontals bloggar som jag tycker bäst om, fast jag aldrig träffat henne. Inte ens pratat med i telefon. Jag vet knappt hur hon ser ut. (Mer än att hon gör sig jävligt bra i långklänning när hon ska på assyriskt bröllop...) Hon kommer från Göteborg och nu gäller det att förbereda sig!


Hon ska få äta kräftor från Vättern......


...som blir så här fina när de kokats. Ni vet, hon är ju van vid såna där blekrosa från havet.

Sen måste man plugga på lite också så man liksom finner varann på en gång!

Sten-Åke Cederhök och Sonja Hedenbratt, riktiga göteborgare! ... Såg du Tv-programmet "Låt hjärtat va me' " Äjj-Käjj? Den var lysande, Sonja och han var så kvicka tillsammans!


...vi kan prata om hur man dissikerar en krabba på bästa vis, och nu kan jag det!


Jag har övat in Kal, Ada och... vad hette han? Osborn ja, såna historier... hon kommer säkert att skratta arslet av sig och känna sig som vore hon hemma i gamla Götet....

Jag ska börja med den här så fort hon parkerat på uppfarten:

Jag: - Vilket land har flest bilar? 

Och hon kommer säga: - Det vet jag då rakt inte!

Då ska jag svara: - Gööörmany!

Mmm, det här kommer att bli hur skoj som helst!

Kommentarer

Gustaf:

Din förväntan kan väl skönjas i ett inlägg som har flest bilder av alla hittills... ;-)

Japp, det kommer verkligen bli HUR kul som helst! Och gott........

Enjoy!!!!!!



(snygg vits ;-) )

2009-08-13 @ 19:33:57
Gustaf:

En VIKTIG fråga oxå.

T o m jag som är från kusten fattar att dom däringa blir röda å fina (och godare) när dom kokats.

Men, varför är dom lite röda innan??? Har nåra varit för nyfikna å doppat sig i kokvattnet? Målarfärg? Upplys mig! (om det inte är en hemlis på bynn såklart...)

2009-08-13 @ 19:36:48
fru furman:

Det är den arten, såna där ja vad heter det...signalkräftor kanske? Då har de lite röda pigment och framförallt vita prickar vid "tumklon". Du får googla på't kära Gustaf! ;-)

2009-08-13 @ 19:39:20
G:

"Googell" är så trist, å så ute nuförtiden ;-)

Trodde signalkräfter va röa hela dom, men det är klart, då blir det ju inte så mkt "signal". Köper gärna din förklaring. ;-)

2009-08-13 @ 19:47:09
fröken Elin:

Är du hemma i morgon på eftermiddagen? Jag tänkte komma med en överraskning!

2009-08-13 @ 20:05:10
fru furman:

Ja, jag är nog hemma vid två kanske? Du kan väl försöka att få till en liten paus hemifrån så du kan träffa henne iaf?!?

2009-08-13 @ 20:29:57
Äjj-Käjj:

Men guuuuud vad du förbereder!! Hahahaha, jag skrattar ihjäääl mig! Du är störd! Hahahaha! Sten-Åke Cederhök.. skrockar

2009-08-13 @ 22:40:08
fru furman:

Jag kan se framför mig hur du SKROCKAR, precis som Sten-Åke gjorde sådär så axlarna guppar. Nej men jag har inte förberett mer, men kräftorna måste ju kokas en dag innan så du får en riktig salt och dillchock vettu.Men jag måste ju tydligen hinna med det där badrumskåpet innan du kommer, suck.(tack så j-la mycket Magda! ;-) )

2009-08-13 @ 22:56:11
Gustaf:

Jag har en mild fördom att ett flertal tjejer kollar i badrumsskåp när de är borta. Oavsett om man heter Ä-K, är bloggare eller inte.

2009-08-13 @ 22:59:39
magda:

Vilka härliga kräftor Äjj-Käjj ska få!



Det ska bli så spännande att följa dejten! För ni glömmer väl inte oss andra??

2009-08-13 @ 23:00:55
fru furman:

Magda: jag ser att du gillar ashtang...ja nåt sånt där...det är väl en indisk form av meditation? Du kan ju komma hit på bloggträff och sedan åka till Lyckebygården (de har en hemsida kolla in)som ligger ett stenkast från mig och meditera bort bakfyllan efteråt?! Det blir skitbra ju!!!

2009-08-13 @ 23:07:27
fru furman:

G: det är ingen mild fördom, det är en ren sanning. Fast ni killar håller säkert på med annat, typ gästrunkar på andras toaletter el. nåt sånt ännu sjukare. En mild fördom jag har.

2009-08-13 @ 23:09:39
Gustaf:

Ja då har man fått EN fördom bekräftat. Vet inte om det kändes skönt.

Apropå din fördom så vet jag inte om det är skönt heller, har ingen aaaning. Tur du mildrar de du kommer på, annars får du väl hjärtslag.

2009-08-13 @ 23:13:16
fröken Elin:

Jag tror jag hinner in en liten sväng! Men nu måste jag bara google Lyckebygården, jag har varit galet nyfiken på vad de håller på med där (de sätter ju alltid upp ett snöre för infarten när de har folk där, crazy!)

2009-08-13 @ 23:42:08
Äjj-Käjj:

Magda - KLART vi inte glömmer er! :-) Och Fröken Elin - En liiiten sväng MÅSTE du ju klämma in!

Och G - Helt ärligt så kollar jag inte. Längre. Det känns ointressant då jag nuförtiden VET att mina krämer och mitt smink är bättre än alla andras :-)

2009-08-13 @ 23:45:36
Flyers:

Sluta tjata om kräftorna nu. Kommer hon aldrig??? Vi vill se Äjj-Käjj komma! Eller alltså förlåt, det där blev kanske liiite snuskigare än vad jag hade planerat, och sudda, DET går ju inte. Eller nåt. Du är väl fortfarande lösenordsskyddad? Får jag ge Kommandomamman ditt lösen?

2009-08-14 @ 11:36:33
fru furman:

Flygis, och andra som undrar: Ni får ge lösen till vem ni vill förutom till skolelever i Ödeshögs kommun.

2009-08-14 @ 12:21:05
Flyers:

Vad gör ni? Har hon kommit än? Vadan detta "Goggel är så tråkigt nu för tiden"? Har Gustaf skaffat sig andra, riktiga fritidsintressen? Typ innebandy eller styrketräning kanske. Eller MC-kort? Blivit vuxen, en man? Jag ska fundera på om jag ska ge K-mum ditt lösen, det är roligare att snuska sig här inne utan att halva släkten får veta det.

2009-08-14 @ 14:36:38
Kerstin:

Ha det hyggelig og kos dere masse!

2009-08-14 @ 15:05:44
Desperate houseflyer:

Men! Va fan! Vad göööör ni???? Svara då!!!!

2009-08-14 @ 16:18:38
Gustaf:

Haha Kabbis, du låter verkligen desperat nu!! :-D

Jo just nu sitter väl stora delar av klanen från västkusten i bilen på väg österut. Barna Furman ritar å målar kräfthattar, sorterar leksaker som leker bäst med nya kompisarna; FF funderar på vilken av snapsarna som hon ska ta fram som biter bäst; Mannen rotar fram lite hederlig (?) palinka; och resten av bynn, tjaa, de förbereder sig väl för en vanlig fredagkväll kanske. Tror de.

Själv har jag återkommit från shoppingtur med dottern, tokhandlat nagellack t ex. Inte något som brukade stå i badrumsskåpet. Så fritidsintressen har jag väl varannan vecka ;-) Men hur visste du jag ska börja st.träna igen? MC-kort å hoj har jag haft i mååånga år. Vuxen? Nope. En man? Occasionally. Slutat raka mig. I ansiktet alltså.

Tror du att du klarar dig nåra timmar nu Kabbis? Tills tjejerna fyllebloggar inatt? :-D

2009-08-14 @ 17:31:54
G:

Glömde ju bilden... Fick ett anonymt tips om att FF provar ett nytt partytrick till kvällen! ;-)



http://tinyurl.com/sug-pa-den

2009-08-14 @ 18:22:29
Ting:

Men nu börjar jag också bli otålig.

BLOGGA FÖR FAN!

2009-08-14 @ 18:48:26
Surflygis:

Fy fan. Nu måste jag gå och lägga mig, jag ska ju upp 05:20. Men då kan ni ge er på att jag tokkommenterar högt som fan så ni vaknar!!! Vad gör ni????

2009-08-14 @ 21:25:17
Smalflygis:

Just det. Förlåt Carl-Gustaf. Tack ska du ha för informationen/datan. Jag känner mig mkt nöjd. Och hur jag kunde veta att du skulle börja träna igen? Jag är väl en smart flygvärdinna va: Du har vid något tillfälle nämnt att du är smalare än Tord, och det vill man ju inte vara. Fast jag känner en Tord. Och jag vill ju va smalare än honom, det är riktigt.

2009-08-14 @ 21:29:13
magda:

Äjj-Käjj Hallå! Du är väl inte mördad?



Furman Hallå! Du är väl inte mördad?

2009-08-14 @ 22:11:16
fröken Elin:

Tjejer, ni skulle ju blogga! Lyckliga jag som ändå fick en stund i Ert trevliga sällskap innan jag återvände hem till mina inbjudna gäster. Så gott folk, som längar efter blogginlägg och misstänker mord: De dricker vin och käkar skaldjur, det vet jag!!

2009-08-14 @ 23:03:28

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.