I mitt förra liv........

När jag gick i gymnasiet hade jag en allvarlig Irlandsperiod.

Jag sög i mig allt som hade med landet att göra. Fast jag avskydde öl drack jag hungrigt stora klunkar Guiness med tjockt skum enbart för det kom från det Förlovade Landet. Jag lyssnade nästan uteslutande på irlänsk folkmusik och nynnade med inlevelse och glansiga ögon till "Carron Lough Bay".

Jag skulle ta jobb på en pub där efter skolan och hitta mig själv bland de andra rödhåriga. Jag var säker på att jag varit född där i livet innan detta. Jag slukade alla rapporter om hur det gick med IRA och konflikterna, hurrade över vapenvilor likt ett barn på julafton. Allt som hade med Irland att göra slukade jag helt enkelt.

Allt mynnade ut i någon slags likgiltighet när jag till slut åkte på den värsta matförgiftningen alla kategorier efter en Guiness och en räk/musselcoctail i staden Györ i Ungern som ligger så långt från havet och skaldjur man kan komma. Men iallafall, jag trodde verkligen att jag levt mitt tidigare liv på Irland.

Mannen har varken då eller nu haft såna föreställningar. - Men jag undrar om han inte varit barnarbetare på en fabrik i Bangladesh i sitt förra liv.


Här har han plockat ut alla dubb ur däcken med en liiiten liiten mejsel, eftersom man inte får ha det när man åker genom Tyskland. (Och det måste man om man ska till Budapest om ni undrar.)


Kommentarer

Gustaf:

Aah. Exakt hur lång tid tar det, eftersom jag faktiskt funderat på samma sak (pga nya miljöbilsregler i Gbg)?

Och varför mejsel - hade tänkt mig en tång..?

2009-12-13 @ 21:56:29
Furman:

Lycka till med en tång hälsar mannen. Med mejsel kommer man under kragen på dubbarna. Men hey det är ett fritt land!

2009-12-13 @ 23:09:49
Åse:

Testa och gör en inre resa till ett tidigare liv och kollar var du har varit, spännande....

2009-12-14 @ 08:11:20
Gustaf:

Nej, det är ju fritt det inte är, därav allt extra-arbete... Och hälsa och tacka för tipset m mejseln, har aldrig sett en urplockad dubb...

2009-12-14 @ 08:54:26
magda:

Det där med dubbplockning verkar vara en svår pryl. Ska han sätta tillbaks dubben sedan eller?

2009-12-14 @ 09:25:12
T:

dET GÅR FAKTISKT GANSKA LÄTT ATT SÄTTA TILLBAKA DOM OM MAN VILL..

cAPS. sNYGGT.

Man kan köpa en manick, eller kunde i alla fall förut..

Hepp // T

2009-12-14 @ 17:26:53
Ting:

Jobbigt ju.

Hahaha!

2009-12-14 @ 19:56:51
marcela:

Han är verkligen tålmodig, passar bra med den tålmodiga mamman.

2009-12-14 @ 21:49:00
Markattan:

Även en annan har hållits vid dubburplockning en gång i tiden. Mejsel är verktyget och tråkigt är jobbet.



Bara så ni vet...



Markattan, som ju gjort det mesta

2009-12-14 @ 22:15:57
fröken Elin:

Jag är mest intresserad av när han ska sätta tillbaka dem. Du bloggar om det va?

Tack för glöggen förresten!

2009-12-14 @ 22:43:58
Gustaf:

Markattan, fortsätter att regera. Impad. :-)

2009-12-14 @ 23:34:45
Mia:

Det är något med er rödhåriga och Irland. Min karl är ju också rödhårig och han älskar Irland. Ett tag pratade han alltid om hur mycket bättre Guinissen smakade i England än i Sverige. Han trodde att det var mer äkta vara i England. Men sedan visade sig att Guinessen som serveras i Sverige är direktimporterad från Irland medan den som serveras i England är licensproducerad i England. Sedan dess pratar han aldrig mer om den goda engelska guinessen!

2009-12-15 @ 09:17:18

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.