Julevangeliet anno 2009


Vid den tiden utfärdade folkhälsominister Maria Larsson en förordning om att hela landet skulle vaccineras. Det var den första massvaccineringen, och den hölls när Reinfeldt var ståthållare i Sverige. Alla gick då för att vaccinera sig, var och en till sin vårdcentral. Och Josef, som genom sin härkomst tillhörde Vårdval Stockholm, hade obegränsad valfrihet och begav sig från sin egen stadsdel upp till norrförort, till Filippas stad, Täby, för att vaccinera sig tillsammans med Maria, sin trolovade som väntade barn (och som därmed tillhörde en så kallad riskgrupp).

Medan de befann sig där var tiden inne för henne att vaccineras, och hon tog sin spruta, den första dosen. Hon lindade sin arm och lade sig ner för att krubba, eftersom det inte fanns plats för dem inne i väntrummet.

I samma trakt låg några astmatiker ute och vaktade sitt vaccin om natten. Då stod plötsligt en ängel från Vårdguiden framför dem och Landstingets hela härlighet lyste om den. De greps av stor förfäran, men ängeln sade till dem: Var inte rädda. Jag har bud till er om en stor glädje, en glädje för hela folket. Idag har en ny leverans Pandemrix anlänt åt er i detta land. Och plötsligt var där en stor himmelsk här som prisade Alliansen och tackade för att de var det utvalda folket.


 


Kommentarer

Åse:

Briljant Furman! Briljant!

2009-12-09 @ 15:09:34
T:

=D



Härligt att man slipper va sjuk i huvudet själv i alla fall!



=D

2009-12-09 @ 17:28:45
T:

För övrigt, har du inget jobb att sköta? ;-)

2009-12-09 @ 17:29:42
Markattan:

Ok?

Har "någon" här fått vaccin och hitills okända biverkningar?

Eller är det "någon" som när drömmar om att få skriva om en eller annan bästsäljare?

Eller är det helt enkelt bara ett infall av ovanligt humoristisk kreativitet man får ta del av?



Markattan aka apskrället uppskattar det hur som helst

2009-12-09 @ 19:10:33
furman:

Jag är ledsen över att informera er om att detta är ett mail jag fick idag och jag har endast tryckt på Ctrl+c öppnat upp bloggen och därefter tryckt Ctrl+v. Men jag önskar att jag var så här fyndig, det gör jag....

2009-12-09 @ 19:25:24
furman:

- MEN jag har vaccinerat mig idag!!!!!!!!!

2009-12-09 @ 19:26:32
Tigerlilja:

Du delade ju med dig, det tycker jag var rart och begåvat!

2009-12-09 @ 20:05:49
Gustaf:

BRA gjort med vaccinationen! Det var väl inte så farligt? :-)



Och håller m TL: Tack för en MKT väl genomförd Ctrl-C/V-övning! Lysande kul :-D

2009-12-09 @ 21:05:23
T:

Vaccin, ctrl C/V. =)

2009-12-09 @ 22:58:06
Fröken Elins kompis Anna:

Det va det roligaste jag läst på länge!!!

2009-12-09 @ 23:14:19
anna:

Sablar, den var bra!

Undrade just om du hittat på det själv...



2009-12-13 @ 20:37:21

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.