Jag sa "YES", mannen sa "Oh NO!"
I min lilla by där jag bor finns inte mycket kul att handla. Det finns ett systembolag och ICA, och en parfymaffär där man kan unna sig en mascara, det är väl typ det. Men så öppnade mina barndomsgrannar en leksaks och barnklädesaffär för några år sedan. Många mammor och barn blev glada.
Igår fick jag reda på att de ska börja sälja Katvig. Jag är sjukt svag för danska barnkläder. När Mannen kom hem tjoade jag glatt den glada nyheten, och han fick en orolig blick i ögonen. Man kunde se hur han för sitt inre ser oss sitta vid datorn för att betala räkningar och hur saldot visar 12,50 kr.
Om nu bara Burger King kunde bli klara med sitt jäkla bygge utmed E4:an så kommer jag aldrig mer att sakna storstadsliv! Obs. Det här inlägget var bara till för att hålla mina kunskaper i länkande à jour, så jag inte glömmer bort hur man gör.

Kommentarer

om är delägare:

Tack snälla för den fina reklamen!

Nu väntar vi på molo också, sen är byn fulländad...kanske ett burger king med då.

2009-02-18 @ 10:41:57
Marie:

Jag kommer också och handlar när det blir dags :)

Jag drog med mig gamla mamma in i butiken i höstas och hon har ingen koll alls utan flämtade mest när hon tittade på prislapparna på alla fina kläder. "Vad dyrt det är med barnkläder" tyckte hon. "Jaaa, visst är det" sa jag och nämnde ingenting om att priserna är liiite annorlunda på H&M och Lindex..... Så nu går min gamla mor och tror att det är helt ok att betala över 300 kr för en liten body ;)

Är det elakt?

2009-02-18 @ 12:10:56

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.