Ett försvarstal.
Det är bäst jag en gång för alla förklarar det här med free-cards och försvarar mig i min roll som församlingsarbetare. (Det har blivit lite infekterat över helgen känner jag.)
Ett free-card betyder: jag lever med en människa och vi har lovat varandra trohet, men OM artisten XXX råkar komma förbi så får jag hoppa i säng med denne utan att min livskamrat blir upprörd. (Detta gäller bara artister, man kan inte välja den snygga grannen eller sambons bästa kompis -det är alldeles för känsligt och lättåtkomligt dessutom.) Det finns säkert människor på vår planet som skulle använda sin chans att få sitt freecard men jag tänker nu tala för både mig och Äjj-Käjj (som genom sin blogg inspirerade mig till att ens börja skriva om det): jag kan med säkerhet säga att varken hon eller jag knappt skulle våga säga "hej" till våra freecards än mindre "sätta på dem". Det här var ett (i mitt tycke) roligare sätt för att infoga en bild på en artist och skriva "han är snygg tycker jag". Jag älskar min man av hela mitt hjärta och har inga tankar på någon annan, vare sig känd eller okänd. När det kommer till mitt arbete i kyrkan så anser jag mig själv vara en bra förebild och ledare, jag använder inte samma språk på mitt jobb som jag gör i bloggen, som dessutom inte är avsedd för barn och ungdomar. Det här är min personliga blogg, och den är skriven för att roa mig själv. Om andra tycker likadant är det bara jätteroligt förstås. Det är inte så att jag ljuger i den, men jag överdriver och för saker till sin spets ibland. Det är inte säkert att folk tycker att det är kul, men jag har roligt när jag skriver, och de som inte gillar det behöver ju faktiskt inte läsa. De som inte förstår min humor och tycker att det är opassande när man jobbar i kyrkan, misstänker jag ofta är människor som inte själva är kyrkligt insatta, de verkar ha sin bild på hur religiösa människor ska vara (torra och tråkiga) och att de bilderna inte ska rubbas. Jag tycker precis det motsatta, och om man kollar in Bibeln, så var Jesus verkligen ingen torrboll. Han hade sinne för humor, fast mest arameiska jokes då förstås......

Kommentarer

fröken Elin:

Eftersom INGEN kommenterat detta inlägg (med tanke på bombaderingen av det inlägget som detta inlägg förklarar och försvarar) säger jag "Väl talat Fru Furman!".

I like dina åsikter, nästan lika mycket som jag älskar handväskor, men bara nästan. Och om du träffar ett av dina freecards, tänk bara: WWJD? Kram!

2009-02-09 @ 21:21:16
fru furman:

Haha! Vad rar du är!!! Ja du Elin... WWJD? Jag tror Han skulle göra som jag, skratta åt det mesta och hoppas på att jag även fortsättningsvis bara TITTAR på mina freecards! :-)

2009-02-09 @ 21:44:23
Gustaf:

Jaa, det är ju inte så mycket att tillägga. Eller ens kommentera.

Håller med fröken: Vältaligt. Som vanligt. Vad det nu än må vara.

2009-02-09 @ 21:45:22

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.