Oväntad utveckling i: Operation "Bordet"!
Jag är i ett församlingshem och leker med ett gäng mellanstadieelever. Vi bestämmer oss för att köra Kurragömma inomhus och jag smiter in i ett litet rum där det står lite möbler. Det har det alltid gjort, två bord som är till för sammanträden och så en soffgrupp. Inget jag reflekterat över särskilt mycket, det står möbler där, so what liksom? Jag har trängt in mig vad sidan av en garderob och väntar tyst medan jag hör hur den som räknar precis blivit klar och då ser jag: nej, först tror jag att jag bara ser vad jag VILL se, men vid en närmare titt, (jag har smygit fram från min hörna och skiter nu fullständigt i om jag blir tagen på direkten eller inte) ....vid en närmare titt så ser jag.......BORDET! Mitt drömbord! Ett likadant som finns i Heda, fast med två iläggsskivor!!!!! Det här betyder att det blir lättare att tjata på Mannen eftersom det finns iläggsskivor. (tror inte att det gjorde det på Heda-exemplaret....) Att jag inte tänker använda dem för att det är snyggast i rund form är ju bara överflödig information när jag övertalar honom. Men först ska jag charma sockenrådet och någon på jobbet, förvaltningschefen antar jag?!?


Som grädde på moset fanns det fin-fina stolar till!!!!!

Kommentarer

Äjj-Käjjj:

Församlingarna runt om i dina krokar har fått rena vrakpriset på ett parti av de borden.



Tigg till dig mattan också!

2009-02-09 @ 18:24:56
fru furman:

Nej, den går bort...tänk dej vad fyra barns kladd kan göra i en sån rya! :-) Jag tänker dessutom inte tigga, jag är beredd att sälja det mesta av mina ägodelar på Tradera för att få råd!

2009-02-09 @ 18:34:51
Äjj-Käjjj:

Man hänger den ju på väggen tills kladdet flyttar hemifrån.

2009-02-09 @ 18:42:07
fru furman:

En rya på väggen i typ 20 år? Hmmmm, ska tänka på't.....

2009-02-09 @ 18:47:10
Äjj-Käjjj:

Självklart tröttnar man väl men just NU tyckte jag den var snygg och att ha den på golvet är ju uteslutet. Förresten 20 år!?! Mina skall ut den dag de fyller 18!!

2009-02-09 @ 18:55:05
Gustaf:

Det där är ju såna där klassiska, bra stolar som är lätta men inte blir rangliga, som en mkt snyggare variant på den klassiska församlingshemsstolen (?) Mimat, som blir så sunkiga i flätningen efter några år i offentlig miljö.

Kör hårt! Men ryan, nja, blir för mkt "kyrk". Jag är ju gryyym på inredning... :-o

2009-02-09 @ 21:56:43
Flygvärdinnan:

Ligg med chefen! Hur tror du alla andra får bord?

2009-02-10 @ 12:46:23
fru furman:

Haha! (Hmm ska jag våga skratta åt det där offentligt?) Nja, jag lever nog hellre utan bord för resten av mitt liv än att göra det. :-)

2009-02-10 @ 12:49:51
Arandur:

hoppas du får en fortsatt trevlig tisdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.



btw, kolla in denna foto utmaning, behöver lite flera deltagare :)

http://arandur.blogg.se/2009/january/fotoutmanining-hos-arandur.html

2009-02-10 @ 12:56:49
fröken Elin:

Jag vill ha den mattan! Den skulle kunna vara utgångspunkten för renoveringen av gästrummet/arbetsrummet. Kan säkert hitta pärmar som matchar den... =)

2009-02-10 @ 16:40:06
fru furman:

Elin, eftersom vi har det ganska skralt med pengar i kyrkan kanske jag skulle be dem anordna en auktion med våra gamla prylar runt om i f-hemmen?!? Hmmm....ska klura på det! :-)

2009-02-10 @ 19:38:03
Gustaf:

Men, har ni övertaliga möbler då, annars blir det ju rätt ödsligt...

2009-02-10 @ 21:32:44
Tina Hindrikes:

Mattan vill JAG ha!!!! Fixa den där aktionen; jag kommer bjuda mot Elin. Hela tiden.

2009-02-10 @ 21:38:06
Gustaf:

Ärligt, det är ju faktiskt en grymt bra idé FF. En auktion. Eller flera.

Som det verkar kan ni ju få in en hel del stålars, så kan ni förnya "vagnparken" lite :-D

2009-02-10 @ 22:04:49
fröken Elin:

Tina, jag antar utmaningen!

2009-02-11 @ 19:06:12

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.